VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Värmepumpsservice i Linköping (Heatforce)  (läst 1238 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad AndreasL

Värmepumpsservice i Linköping (Heatforce)
« skrivet: augusti 05, 2022, 12:52:24:24 »
Hur magiskt och märkesspecifikt är service av poolvärmepumpar? Är det svårt att hitta serviceställen?

Jag har en inverterpump från Folkpool (Heatforce, dvs byggd av Fairland). Den är från 2019 eller 2020, men har egentligen inte gått så mycket för den har hunnit byta ägare för nått år sedan och sen stått och väntat på att poolbygget. Det är i alla fall inga garantier på den. Den hann hos mig  bara gå i tre veckor innan den nu stannat och nu larmar för lågt gastryck (R410A). Jag trodde de skulle hålla lite bättre än så, men kanske är ett måndagsex  :(.

Folkpool föreslår att den ska lämnas in i deras närmsta butik, vilket för mig som bor i Linköping innebär att den ska köras till Norrköping (där de antagligen i sin tur skeppar den vidare).

Finns det andra firmor som hanterar sådan service lokalt, eller är de märkesspecifika?

« Senast ändrad: augusti 05, 2022, 13:14:36:36 av AndreasL »

Poolgiganten

Utloggad leonard

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Motala
  • Antal inlägg: 429
  • Total likes: 130
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Värmepumpsservice i Linköping (Heatforce)
« Svar #1 skrivet: augusti 05, 2022, 14:05:38:38 »
Hej,

En poolvärmepump fungerar ju precis som vilken luftvärmepump som helt. Det där bör ju rimligen valfri kyltekniker värd namnet kunna fixa.

PS, du som bor i lkpg har väl fjärrvärme och just där får man ju Sveriges billigaste varmvatten på sommaren från tekniska verken. Det finns väl ingen anledning att ha en poolvärmepump hos dig? DS
Thermopool 2.0 6x3m med hörntrappa
Pooltak, Elegance+
Zodiac pH Perfect och Chlor Perfect
BVP 200m, Nibe F1255-16 med Pool40 och 65kw VVX
Poolrobot, Zodiac RX4400

Utloggad TommyC

SV: Värmepumpsservice i Linköping (Heatforce)
« Svar #2 skrivet: augusti 05, 2022, 16:41:45:45 »
På Gullberg&Janssons hemsida hittar man "service partner". Söker man där på Linköping så hittas:
https://www.tesab.se/gs-kylservice/verksamhetsomraaden/service/
Skulle gissa att dom kan serva och reparera de flesta värmepumpar förutsatt att reservdelar finns att tillgå.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan