VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Pool med svetsad liner - veck  (läst 1128 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Maria_Pool

Pool med svetsad liner - veck
« skrivet: oktober 13, 2021, 16:45:13:13 »
Vi har en relativt nyinstallerad pool. Sedan uppstart har vi påpekat för vår leverentör, som både byggt och satt liner, att vi har 3 synliga veck på vår svetsade liner. Från början så skulle vattnet bli varmt innan man kunde åtgärda, sedan skulle personal komma tillbaka från semestern och nu i höst så har vi fått från leverantör att vecken är nästintill osynliga.

Jag funderar lite på vad man måste acceptera?   Som jämförelse kan jag väl säga att jag gått tillbaka med ett par jeans för 200 kronor om de hade 3 synliga veck. Nu handlar det om en pool för åtskilliga hundratusen (i totalbelopp).

Vi håller för närvarande inne 10% av totalbeloppet sedan några månader tillbaka som leverentör nu tycker att vi ska betala utan att vi fått någon som helst åtgärdsplan eller förklaring till vecken.

Hur går vi vidare?


Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Pool med svetsad liner - veck
« Svar #1 skrivet: oktober 13, 2021, 17:54:56:56 »
Jag tror att du får bättre svar om du har möjlighet att lägga in bilder med mycket bättre upplösning. Jag ser vad jag tolkar som mindre inbuktningar på några få ställen. Mindre avvikeler går normalt inte att se när cirkulationspumpen arbetar. När jag bättrade på vår plastpool i början var jag överdrivet noggrann vilket tar mycket tid. Senare lärde jag mig att jag kan "fuska" ganska mycket utan att någon lider av bristande ytfinish under vattnet.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Pool med svetsad liner - veck
« Svar #2 skrivet: oktober 15, 2021, 08:50:41:41 »
Är det veck som gjort att linern vikt sig dubbel, eller en "Plan liner", men med spår av gamla veck?
Har ni haft varmt i poolen efter att linern installerades (De brukar försvinna när vattnet värms upp)
Mindre veck brukar gå stryka ut för hand om man arbetar från vecket och utåt med bara händerna, men det är svårare och svårare ju djupare ned i vattnet vecken finns.
För att få lite mer "tryck" bakom "gnuggandet" kanske det går göra en stav med mjuk rund "topp" som ni gnuggar med?
Det är nog ytterst få pooler i Sverige som är helt perfekta med avseende på veck, bristande mönsterpassning i svetsarna eller andra små defekter, speciellt inte efter nåt år, men visst är det tråkigt när allt inte blir perfekt.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Pool med svetsad liner - veck
« Svar #3 skrivet: oktober 15, 2021, 12:37:52:52 »
Som Tommy skriver, bilder med högre upplösning behövs och en beskrivning om vad det är man ser på bilden. Jag ser en liner och kantsten, men det kanske är vit botten, vad vet jag. När du menar svetsad, är den svetsad på plats? Lyckas man få veck på en sån får man klanta till det ordentligt. Är det en färdig liner som är ditstoppad i den färdiga poolen brukar det kunna vara veck som man får jobba med att få ut.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan