CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Vintertäckning - första året  (läst 1111 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Poolös_85

Vintertäckning - första året
« skrivet: oktober 10, 2021, 10:43:30:30 »
Första året med pool, ljuvligt! Så ljuvligt att jag helt missade att köpa någon säkrare täckning inför vintern. Med råvarubrist och höga priser känns det lite v just nu.

Men, är det egentligen inte bara så att man vill ha något stabilt som täcker poolen, klarar en viss snölast och ser till att inget ramla i?

Min tanke var att regla med cc60 och sen lägga plyfa på. Har en kompis som kan fixa takduk för extra skydd mot fukten.

Poolen är 3*6

Borde inte det funka lika bra som plåt? Bor i Stockholm så det är ju ingen rejäl snö att prata om.

Poolgiganten

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Vintertäckning - första året
« Svar #1 skrivet: oktober 10, 2021, 13:09:35:35 »
Det kan komma rejält med snö, jag bor i Tumba. Men det är väl mer att det är lättare att stuva undan efter när man ska ta bort täckningen.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad leonard

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Motala
  • Antal inlägg: 429
  • Total likes: 130
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Vintertäckning - första året
« Svar #2 skrivet: oktober 10, 2021, 14:21:20:20 »
Visst kan det funka, men det beror ju på hur grova reglar du har och lutning. En altan har ju inte tätare c/c inte heller ett tak och det står emot snön.
Thermopool 2.0 6x3m med hörntrappa
Pooltak, Elegance+
Zodiac pH Perfect och Chlor Perfect
BVP 200m, Nibe F1255-16 med Pool40 och 65kw VVX
Poolrobot, Zodiac RX4400

Utloggad nyburjare

SV: Vintertäckning - första året
« Svar #3 skrivet: oktober 10, 2021, 15:05:58:58 »
Testade nåt liknande på 80 talet , jag gör inte om det , finns en anledning till varför plåtarna är så tunga , vinden ! har en enorm förmåga att lyfta stora träskivor vid kraftig vind,

40 m2 trä lyfte från min pool vid storm .

Skulle jag gjort det igen , inte utan att förankra träreglarna i marken o sen massor av skruv genom plyfa till reglar

Utloggad Poolös_85

SV: Vintertäckning - första året
« Svar #4 skrivet: oktober 11, 2021, 06:25:11:11 »
Tack för alla svar. Givetvis skulle hela grejen förankras ordentligt. Men det tåls att tänka på det med. Nu får jag fokusera på att stänga av poolen och sen lösa täckningen.

Får fundera lite tlll.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag