Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Glipa i överliggaren/topprofilen  (läst 467 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad joyride

Glipa i överliggaren/topprofilen
« skrivet: juni 16, 2021, 22:26:45:45 »
Jag har satt upp plåtstommen till en rund pool från Poolkungen. Konstruktionen är en plåt som ställs ner i en profil i botten, ändarna låses ihop med ett metallbleck och så läggs det en profil ovanpå. Linern hängs i ett spår i topprofilen.
Både botten och toppprofilen kommer i sektioner på typ 1,5 meter. Bottenprofilen är lite böjligare, gissningsvis för att passa fler pooldimensioner, medan topprofilen är mer styv.
Eftersom plåten kommer på rulle så vill den rulla ihop sig i ändarna, den mjukare bottenprofilen bågnar lite lätt inåt i botten. Gissar att detta rätar ut sig när det kommer vatten i.
Mitt problem är att när jag satte på topprofilen så saknas det fem sex cm mellan ändarna enligt bilden. Jag har varit helt säker på att det ska till en passbit för att fylla utrymmet men säljaren menar att topprofilen ska ha rätt mått. Spontant tänker jag att plåtens längd i överkant är konstant oavsett hur jag vänder och vrider på det men kan det vara så att den på grund av bottenprofilens böjlighet bågnar lite utåt vilket skapar glappet? Att detta i så fall skulle kunna lösa sig när det kommer vatten i?

Jag är skeptisk, snarare bör väl ett ev glapp öka?
Min plan är att sprida glappet mellan profildelarna, så det blir typ en halv cm mellan varje, hänga in linern och testa om det drar ihop sig...

Någon som byggt pool med liknande konstruktion och har erfarenheter att dela?

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag