Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Fylla poolen  (läst 732 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kristoffer

  • Gäst
Kristoffer
Fylla poolen
« skrivet: maj 08, 2020, 21:42:21:21 »
Hej.
Jag har en liten rörpool på 12 kubik.
På grund av kommande vattenförbud i min kommun (då får man inte fylla en pool) så blir jag tvungen att fylla den nu i helgen.
Men kommer inte börja använda den än på kanske drygt en månad.
Bör jag ha i klor och hålla vattnet på "rätt" klorhalt och PH värde nu direkt eller ska jag bara ha rent vatten fram tills det är dags att börja använda poolen?
Frågan gäller även om jag ska ha pumpen igång nu direkt eller även vänta med den.

Tack för svar.

Poolgiganten

Utloggad poolarenper

SV: Fylla poolen
« Svar #1 skrivet: maj 08, 2020, 22:23:45:45 »
Okej, här kommer några tips från en nybörjare med bara ett poolår bakom sig.
Du ska definitivt ha igång cirkulationen. Rätt ph-värde skulle jag också prioritera och försöka trimma in.
« Senast ändrad: maj 08, 2020, 22:38:32:32 av poolarenper »
If you can’t measure it, you can’t improve it. – Peter Drucker

Utloggad Camor

SV: Fylla poolen
« Svar #2 skrivet: maj 09, 2020, 07:23:59:59 »
Kjør i gang som normalt, med eller uten varme. Her har poolen vært i gang i 3 uker og har bare 20 grader med hjelp av solen. Har ingen planer om å bade før det er 25 grader

Utloggad TommyC

SV: Fylla poolen
« Svar #3 skrivet: maj 09, 2020, 09:34:14:14 »
Klorera och kör cirkulationen om vattnet är varmare än 10 grader annars kommer det att bli grönt.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Kristoffer

  • Gäst
Kristoffer
SV: Fylla poolen
« Svar #4 skrivet: maj 09, 2020, 10:53:13:13 »
Tack för svar, alls.
Då vet jag hur jag ska göra.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag