CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Nytt poolpaket hos Primastar  (läst 21382 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad poolnisse

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 138
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Rubinpool 7x1,5m, Brillix inverter, Saltklorinator
    • Visa profil
SV: Nytt poolpaket hos Primastar
« Svar #20 skrivet: maj 01, 2007, 10:03:02:02 »
Hej!

Jag köpte eccoprim 200 falsad,  (rosa färg) gav 975:- per bal (8.33m2), fick pruta hårt på min lokala brädgård. Skall börja och lägga ut den denna veckan. Skall bara hitta billig epoxy och glasfibermatta alt remsa som jag funderarar att limma med med? Eler har nån anna något annat förslag?  :-\

Joakim
poolnisse :)

Poolgiganten

Utloggad zek

SV: Nytt poolpaket hos Primastar
« Svar #21 skrivet: maj 01, 2007, 10:38:15:15 »
Är det för att dölja skarvarna du vill ha remsa ? annars kan du limma den med sättlim alt fix.
3,5 x 8 x 1,5m med gjuten platta. väggarna är gjutna i skalblock klädda med liner. Bergvärme 28 garder maj-sept

Utloggad poolnisse

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 138
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Rubinpool 7x1,5m, Brillix inverter, Saltklorinator
    • Visa profil
SV: Nytt poolpaket hos Primastar
« Svar #22 skrivet: maj 01, 2007, 17:11:59:59 »
Ja ... jag vill inte se några fula skarvar när man tänder poolbelysningen. Vad är det för märke på sättlimmet?
Har funderat om lite, epoxy är så dyrt det finns ju extra bred silvertejp kanske bättre. Jag testade lite idag med silvertejp och det satt stenhårt!.

hälsn Joakim 8)
poolnisse :)

Utloggad zek

SV: Nytt poolpaket hos Primastar
« Svar #23 skrivet: maj 02, 2007, 10:25:50:50 »
Jag skulle nog välja "Superset" från Casco eller möjligtvis PL400 från Tremco men den kanske smälter cellplasten.
Annars är ju fix ganska smidigt och det blir ju helt fyllt bakom.
3,5 x 8 x 1,5m med gjuten platta. väggarna är gjutna i skalblock klädda med liner. Bergvärme 28 garder maj-sept

Utloggad poolnisse

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 138
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Rubinpool 7x1,5m, Brillix inverter, Saltklorinator
    • Visa profil
SV: Nytt poolpaket hos Primastar
« Svar #24 skrivet: maj 29, 2007, 18:56:00:00 »
Jag blev lite lat så jag limmade med Tesa silvertejp som tål fukt och minusgrader. Gud vad många olika kvaliteér på silvertejp det finns!!!! Sedan blev det bygg plast på. Sen när jag lagt ut linern så var det två rejäla skarvar där den är ihoplimmad (Primastar 6,4m rund) så det spelade nog ingen roll.

Dessutom svårt att få linern rynkfri. För att inte tala om den svaga poollampan som de sålde 100W halogen, jag såg inte att jag hade tejpat blocken i varje fall?!
 <dontkn>
poolnisse :)

Utloggad utopiazz

SV: Nytt poolpaket hos Primastar
« Svar #25 skrivet: juni 03, 2007, 13:23:45:45 »
Cellplast är den korrekta benämningen på det vi till vardags kallar "frigolite" cellplast finns i olika tryckhållfasthetsklasser S80 S100 S200 S300 osv, när man komer upp i tryckklasser över S200 så är den inte vit med kulor i längre utan är homogen och ofta blå eller lila till färgen, denna typ av cellplast kallas "styrolit" och det är nog den du är ute efter tror jag. absorberar inte vatten så som "Vanlig frigolite" dvs. cellplast S80 eller S100

Jag tror att frigolite är ett fabrikat, precis som massonite är ett fabrikat men alla pratar ändå om massonite skivor oavsett vem som tillverkat dem, förmodligen är den korrekta benämningen något helt annat.

Cellplast delas in i två huvudkategorier, EPS och XPS. Skillnaden ligger i tillverkningsprocessen. Få se nu om jag kommer ihåg rätt  <hmm>

EPS är Expanderad Poly Styren och består av små kulor fyllda med gas som sedan värms upp i en behållare med undertryck. Beroende på hur stort undertryck man har och hur mycket kulorna värms expanderar dom olika mycket. Vid tillverkningen skapas stora block som sedan sågas eller skärs till mindre skivor. Små kulor ger hårdare EPS skivor och större kulor ger mjukare skivor.

XPS är eXtruderad Poly Styren och tillverkas genom att polystyren blandas med koldioxid och extruderas genom en form under värme. Det ger en lång homogen skiva som tål rätt mycket. Den kapas sedan i lämplia längder. Om den ska vara falsad så fräser/sågar man falsen efter extruderingen.

EPS kallas vanligen för frigolit som egentligen är ett varumärke
XPS kallas vanligen för styrofoam som även det är ett varumärke

Utloggad Fia

SV: Nytt poolpaket hos Primastar
« Svar #26 skrivet: september 04, 2007, 22:26:37:37 »
Hej Ylin.  :)
Hur går det med bygget, har ni fått den i backen än?
Kanske redan är klara?
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad ylin

SV: Nytt poolpaket hos Primastar
« Svar #27 skrivet: september 05, 2007, 17:11:40:40 »
Hej Fia!
Japp den står där den ska nu men inget kringarbete är klart..
Vi får hem en jordborr nu till helgen så vi ska börja gjuta plintar iallafall.

Har just varit ute o kollat tempen, tänkte att det borde vara dags för nedstängning snart för det är så j....la kallt >:( ..men men det är fortfarande 14 grader så det blir till att vänta lite till.

Utloggad Fia

SV: Nytt poolpaket hos Primastar
« Svar #28 skrivet: september 06, 2007, 22:32:25:25 »
Kan man få se en liten bild, kanske?  ;)
Verkar det vara en bra pool?
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad ylin

SV: Nytt poolpaket hos Primastar
« Svar #29 skrivet: september 07, 2007, 16:30:15:15 »
Bild kommer snart ..har inte fört över dem från kameran än men det kommer!
Poolen är vi jättenöjda med, man kan faktiskt ta ett par simtag i den  :).Den känns stor och rymlig. Barnen har älskat den. Fick upp den i 28 grader som mest med solfångare ...bra tycker vi den här dåliga sommaren.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag