VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Nytt poolpaket hos Primastar  (läst 21133 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad poolnisse

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 138
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Rubinpool 7x1,5m, Brillix inverter, Saltklorinator
    • Visa profil
SV: Nytt poolpaket hos Primastar
« Svar #10 skrivet: mars 31, 2007, 15:59:21:21 »
Hej!
jag har köpt Primastar 6,4m x 1,22m rund , skall montera nu. Jag  tycker priserna är nog de bästa i landet. Hoppas bara att jag får ihop det. Blir nergrävd utan stöd mot väggarna så den kan röra sig. Sedan snyggt trädäck.
hälsn Poolnisse  8)
poolnisse :)

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Nytt poolpaket hos Primastar
« Svar #11 skrivet: mars 31, 2007, 16:54:39:39 »
Hej ylin. :)
Hur går det, blir det någon primastar pool?


Hej Poolnisse.  :) Starta gärna en ny tråd där vi kan få följa bara ditt bygge.
Alltid kul att höra hur det går, bra o dåligt. :)
« Senast ändrad: mars 31, 2007, 17:01:08:08 av Fia »
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad fridasven

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Kalmar
  • Antal inlägg: 43
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Våren 2010 kör vi igång med poolbygget!
    • Visa profil
SV: Nytt poolpaket hos Primastar
« Svar #12 skrivet: april 01, 2007, 19:50:25:25 »
Vi kommer också att köpa Primastars paket fast den runda poolen emd diameter 5,5 och som är 1,22m djup.. Men det blir nog inte förrän till hösten tyvärr då vi ska bli klara med inredningen av ovanvåningen först  ::)

Jag hade gärna sett att vår pool också hade varit badklar till kommande badsäson där det utlovas lika mycket värme som förra året.... O0
Rektangulär pool med romantrappa 8x4m. Kommer värmas med VP troligen Brilix.

Utloggad ylin

SV: Nytt poolpaket hos Primastar
« Svar #13 skrivet: april 27, 2007, 17:54:44:44 »
Hejsan!
Nu var det beställt.....1.32*3.70*5.50 Primastar   <sol>
Det känns spännande roligt och nervöst..vet inte vad vi gett oss in på. Vi är inte superhändiga som många av er andra här. Men då finns ju detta utomordentliga forum tillhands.
En liten fråga bara: Vad är det för skillnad på byggfrigolit och cellplast??? ::)

Ylin.

Utloggad PelleSthlm

SV: Nytt poolpaket hos Primastar
« Svar #14 skrivet: april 27, 2007, 18:14:16:16 »
Tack för snabbt svar!
Är ju riktig nybörjare på det här med pool så jag skulle behva hjälp med att bedöma pumpen också.
Så här står det på deras sida:

Vårt sandfilter paket "bali" är avpassat för swimmingpooler upp till ca 36 kubikmeter vatten

Kapacitetsspecifikation för sandtanken som ingår i "Bali" sandfilter paket

Arbetstryck .....1.5 kg/cm2
Testtryck .....2.0 kg/cm2
Tankdiameter ...300 mm Ø
Höjd 600 mm

Kapacitetsspecifikation för pumpen som ingår i "Bali" sandfilter paket
Om vatten skall pumpas
så här högt upp  så pumpas
 
...5 meter  7500 liter/tim 
...6 meter  6800 liter/tim 
...8 meter  5000 liter/tim
.10 meter 2300 liter/tim 

Är det okej eller?
Ylin


Om du har en pool på 36 kbm så skall du han en pump som skall kunna pumpa ca 6-7,5 kbm/timme vid 10 mvp. Den angivna pumpen ger 2,3 kbm/timme vid detta tryckfall. Min bedömning är reningsverket (pump och filter) är underdimensionerat till den nämnda volymen på  max 36 kbm för att få en tillfredställande badvattenkvalitet. 

Utloggad ylin

SV: Nytt poolpaket hos Primastar
« Svar #15 skrivet: april 27, 2007, 18:26:48:48 »
Hej hej!
Vår pool är "bara" på  22 kbm o solfångarna sitter ca.4m. upp så vi chansar på denna pump så får vi se senare....det blir säkert en uppgradering kan jag förstå när man läser vad ni vana poolare har O0
tack för alla tips!!!! alla  återkommer säkerligen med massa frågor.
Ylin

Utloggad Fia

SV: Nytt poolpaket hos Primastar
« Svar #16 skrivet: april 27, 2007, 20:43:49:49 »
Vad kul ylin! O0

Ska ni gräva ner, trädäcka in eller ha den som ovanmark?
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad ylin

SV: Nytt poolpaket hos Primastar
« Svar #17 skrivet: april 28, 2007, 19:08:13:13 »
Vi ska ha den i marknivå men bygga in den med trädäck..får se hur det blir har många olika ritningar på gång.
En liten fråga bara: Vad är det för skillnad på byggfrigolit och cellplast???


Utloggad Fia

SV: Nytt poolpaket hos Primastar
« Svar #18 skrivet: april 28, 2007, 19:21:12:12 »
Vet inte, tyvärr. <dontkn> (Kanske att frigolit suger upp fukt men inte cellplast)
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad zek

SV: Nytt poolpaket hos Primastar
« Svar #19 skrivet: april 29, 2007, 10:46:49:49 »
Cellplast är den korrekta benämningen på det vi till vardags kallar "frigolite" cellplast finns i olika tryckhållfasthetsklasser S80 S100 S200 S300 osv, när man komer upp i tryckklasser över S200 så är den inte vit med kulor i längre utan är homogen och ofta blå eller lila till färgen, denna typ av cellplast kallas "styrolit" och det är nog den du är ute efter tror jag. absorberar inte vatten så som "Vanlig frigolite" dvs. cellplast S80 eller S100

Jag tror att frigolite är ett fabrikat, precis som massonite är ett fabrikat men alla pratar ändå om massonite skivor oavsett vem som tillverkat dem, förmodligen är den korrekta benämningen något helt annat.
3,5 x 8 x 1,5m med gjuten platta. väggarna är gjutna i skalblock klädda med liner. Bergvärme 28 garder maj-sept

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan