Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Val av värmepump  (läst 2344 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ontop

Val av värmepump
« skrivet: juli 02, 2015, 22:13:57:57 »
Inser att vår ovanmark 10m3 behöver lite hjälp med värmen, väljer mellan:
Brilix XHPFDP60
Azuro BP-50
Hydro-Pro 5
Alla 5kw och i samma prisklass, vilken skall man välja?

Poolgiganten

Utloggad Blade_997

SV: Val av värmepump
« Svar #1 skrivet: juli 03, 2015, 05:42:34:34 »
köpte brilix till min 21 m3, och den funkar fin fint, kan inte uttala mig om dom andra men nöjd med våran pump än så länge, e ju bara säsong 1 den är i gång.
och om jag inte har helt fel är brilix 6kw, eller 5,9kw

Utloggad TommyC

SV: Val av värmepump
« Svar #2 skrivet: juli 03, 2015, 08:20:39:39 »
Ingen aning men många frågor här från folk som har köpt billiga VP handlar om dålig eller obefintlig manual så tanka ner manualen på respektive modell. Är det värsta sortens kinesengelska så välj en annan.

Alla VP går sönder förr eller senare. Var kan du få service?
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad ontop

SV: Val av värmepump
« Svar #3 skrivet: juli 03, 2015, 08:29:18:18 »
Hmm, service på kinespump... bra inlägg.
Har även fått offert på en 3,5kw Gullberg & Jansson
GJPASRW-08P (samma prisklass) med bra servicenät, hur står den sig mot de på pappret starkare 5kw pumparna?

Utloggad Rasmus

SV: Val av värmepump
« Svar #4 skrivet: juli 03, 2015, 11:07:41:41 »
Kan bara tala för Gullberg & Jansson men de känns väldigt stabila i sina konstruktioner, jämfört med mina föräldrars Brilix, möjligen så ha de en av budgetpumparna hos Brilix och jag en premium från GJ, vet inte. Men min är tyngre och mer gedigen.
Sedan är de snabba på att svara på mail. Jag hade lite frågor om extra display samt om styrning via cirkulationspump. Fick svar från dem inom 24h. Har för mig att garantin var ett år längre på GJ än de flesta andra när jag köpte min för 3½år sedan (3år samt 7år på kompressorn). Kanske har ändrats nu iofs.
PP-Pool 3,5x7 från SöderroGård.
GullbergJansson PACW1V-15
http://poolbygget.wordpress.com/

Utloggad TommyC

SV: Val av värmepump
« Svar #5 skrivet: juli 03, 2015, 18:17:14:14 »
Information om service av G&J finns på deras hemsida. De som säljer Brilix och andra fabrikat borde kunna informera om vem som kan serva där man bor. Kan ju vara lämpligt att ringa den firman och ställa några kontrollfrågor före köp. Hur fungerar garantiärenden? Är det skicka in den till .... så får vi se så om vi hittar något fel annars debiteras xxx kr i felsökningsavgift så kanske det är värt att betala mer i inköpspris för en VP med bättre serviceorganisation.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag