VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Bruk till Granitsarg  (läst 1843 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dimitris76

Bruk till Granitsarg
« skrivet: juni 18, 2021, 09:51:12:12 »
Jag blev tipsat att använda antigen Mapeis Conbite eller Miras Stonefix men hitta inte de i lokala bygghandeln.

Är detta någon vettig produkt för limning av granitsarg på utomhusbetongpool?
Är det klor- och frostsäkert?
Tack på förhand!
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Bruk till Granitsarg
« Svar #1 skrivet: juni 19, 2021, 11:39:37:37 »
Jag skulle gissa att det fungerar men bättre att kontakta Weber och fråga
https://www.se.weber/nyheter/enkelt-och-tydligt-nytt-fixsortiment-fran-weber
Det står under kontakt att man som privatperson ska kontakta återförsäljare men prova ändå att ringa. Vill dom inte svara så kan du ju prova med Finja, dom brukar vara hjälpsamma.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Dimitris76

SV: Bruk till Granitsarg
« Svar #2 skrivet: juni 19, 2021, 14:33:03:03 »
 : O0
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Utloggad stefafo

SV: Bruk till Granitsarg
« Svar #3 skrivet: juni 21, 2021, 09:38:53:53 »
Jag fick tips om Ardex X77 som jag köpt hem en säck, men har inte provat ännu. Vad jag kunnat läsa så ska det fungera bra för ändamålet.
Thermopool Dura 3x6x1,5 helgaveltrappa, liner Persia blå mosaik
Pooltak Termatec Viva
Värmepump Calidi XP10
UV, Minimaster, filterglas, Blue Connect Plus

Utloggad Dimitris76

SV: Bruk till Granitsarg
« Svar #4 skrivet: juli 02, 2021, 11:45:32:32 »
Det blev Weber Naturstensbruk och Mapei Ultracolor Plus till fogarna.

4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan