VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Poolsarg montering på trätrall  (läst 2045 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad frebba

Poolsarg montering på trätrall
« skrivet: juni 01, 2013, 09:39:09:09 »
Hej på er, så flera trådar om montering av stensarg på trätrall men tycker inte jag fick riktigt bra svar.
Jag har en Svenskapoolfabrikens undermarkpool 8x4 med trapp och där är det en 95 mm bred kant av rostfritt där man monterar en 22x95 tryckt som man spikar fast linern .
Utanför har jag trall i samma nivå.
Stenen är krossad gjuten marmor från poolkungen.

Jag såg att en del limmat med pl400 typ, är det ingen som har någon mekanisk monteringmetod som skulle underlätta ett ev. linerbyte i framtiden.

Tänkte lite själv här, om man skulle "kexa" ihop alla delar så de hjälper varandra sen göra nån smart fastsättning på tex varannan skarv?!?

Ja jag slänger ut det här på forumet få se vad ni har så går jag ut och funderar i verkstaden.

Fredrik
« Senast ändrad: juni 01, 2013, 10:25:46:46 av frebba »

Poolgiganten

Utloggad JoelKil

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Sthlm
  • Antal inlägg: 245
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar som poolmontör
    • Visa profil
SV: Poolsarg montering på trätrall
« Svar #1 skrivet: juni 01, 2013, 15:53:44:44 »
En variant är att hänga ut stensargen lite extra så att man vid nästa linerhägning kan montera snäppin-lister och då montera linern utan att lossa på sargen.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan