CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Stenmjöl 0/2, var köpa i Stockholm?  (läst 5029 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
Stenmjöl 0/2, var köpa i Stockholm?
« skrivet: maj 11, 2010, 12:16:55:55 »
Hej,
ena sidan på gropen har rasat in lite och lämnat en hel del stenar och lös sand i stenmjölet. För att få bort "raset" måste jag gräva upp lite stenmjöl också och hade då "sönder" den färdigt paddade bottnen... :(

Jag tänkte "laga" det och samtidigt fixa till stenmjölet som jag grävde upp för att lägga i U-balken och tänkte mig lägga ett tunt (ca. 1 cm) lager 0/2 stenmjöl över hela botten men jag har svårt att hitta någon som säljer det.

Någon som vet var man hittar det utan att behöva köpa en hel säck (800 kg)?
Jag behöver bara ca. 0,2 kubik...

Mvh,
Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Poolgiganten

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Stenmjöl 0/2, var köpa i Stockholm?
« Svar #1 skrivet: maj 11, 2010, 12:28:14:14 »
Pratade med ett grustag och de sa att det är bättre med sättsand och t.o.m. vanligt att man lägger det ovanpå stenmjöl under pool för att slippa de vassa stenar som finns i stenmjöl (även i 0/2).

Åsikter?

Jag tycker det låter vettigt i och för sig...

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad utopiazz

SV: Stenmjöl 0/2, var köpa i Stockholm?
« Svar #2 skrivet: maj 11, 2010, 13:22:19:19 »
Fördelen med stenmjöl är att de oregelbundna "stenarna" låser mot varandra mycket bättre än vad naturgrus gör (sättsand etc). Men med tanke på att det bara handlar om någon/några centimeter så tror jag det spelar mindre roll.

Sen finns ju fördelen med naturgrus att den inte har några vassa kanter som ev. skulle kunna skada linern. Nackdelen är att naturgruset inte ligger still efter det att det är paddat. Fast om du bara lägger 1-2cm naturgrus på stenmjölet och sedan paddar allt så tror jag det kommer att blanda sig lite och då får du nog det bästa av två världar. Både stabilt och få vassa "stenar" i ytan.

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Stenmjöl 0/2, var köpa i Stockholm?
« Svar #3 skrivet: maj 11, 2010, 13:45:31:31 »
Hej, tack för svaret, det var precis min tanke där att jag bara lägger ett tunt lager (1 cm) sättsand och så en 50 kg padda så jag trycker ner det i stenmjölet tills jag ser att det är riktigt platt, slätt och fint.

Såg också nu på en monteringsvideo för en ovanmarkspool där de satte ca. 2-3 cm sättsand under poolen...

Jag tror jag kör på det då, smidigt också eftersom sättsand finns i 25 kg säck på Bauhaus.  :P

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag