CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Cementbaserat handspackel som ytskikt i pool  (läst 858 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wadelius

Cementbaserat handspackel som ytskikt i pool
« skrivet: januari 08, 2024, 19:35:50:50 »
Jag har gjutit en vattentät pool som jag ska bredspackla med Ardex A46 (cementbaserat handspackel) med tillsats E100 för att få bort formskarvar och stag osv.
Efter det har jag tänkt måla poolen ljusgrå med epoxifärg men har nu börjat fundera på att strunta i att måla och istället ha Ardex A46 som ytskikt.

Jag vill helst ha poolen helt i betong så skälet till att måla är i så fall att skydda betongen från kemikalier (behövs det?) och för att få till en yta som är lättare att hålla ren.
Det går att få en riktigt fin yta med Ardex A46 så rengöring borde inte vara några problem.

Tar tacksamt emot råd och tips då det är svårt att få konkreta svar från leverantörerna.

Vi använde en riktigt tuff anläggningsbetong i gjutningen som ska tåla kemiska angrepp osv.

Poolgiganten

Utloggad Erica

SV: Cementbaserat handspackel som ytskikt i pool
« Svar #1 skrivet: januari 10, 2024, 21:38:08:08 »
Är betonggjutningen korrekt utförd med rätt material så skall poolen vara vattentät i och med det. Spackel, färg m.m. är för att få den att se snyggare ut - varken spackel eller färg utgör vattentätt skikt på något sätt. Så kan du bra få ytan jämn och fin och i den färg du önskar så bör allt vara lugnt. Beträffande färg så brukar man välja turkos, blå-grön-aktiga kulörer på grunda pooler. På riktigt djupa pooler kan man i stället ha helvitt - vattnet kommer ändå att få en blåaktig färg.Viktigt är att armeringen är gjord korrekt så att inte järn ligger för nära ytan - då kan det snart bli korrosionsproblem.

Utloggad Nybyggarn3

SV: Cementbaserat handspackel som ytskikt i pool
« Svar #2 skrivet: april 20, 2024, 15:29:29:29 »
Hur går det med detta?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag