VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Störst är bäst, eller?  (läst 2939 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad SingingSailor

Störst är bäst, eller?
« skrivet: augusti 06, 2006, 22:21:37:37 »
Startar en tråd för att höra vad ni tycker är en ideal storlek och djup på en pool?

Har själv en liten balja på diam. 2m och 60cm djup, men vill skaffa en "riktig", stor pool.
Men, den lilla har några fördelar: 60cm är lagom sittdjup för att sitta och koppla av, och 2kbm vatten går fort att värma upp till behagliga 35 grader...
Men, kanske kan man göra en grund del i den stora poolen, och någon slags avgränsning så att det går att värma upp den delen snabbt.
Intex pool 5,5x2,7x1,3m. Värmd med Lesol solpaneler samt pelletspanna.

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Störst är bäst, eller?
« Svar #1 skrivet: augusti 06, 2006, 22:46:44:44 »
Varför inte en bad tunna? :D

Skämt o sido, vill du ha sittdjup i del av poolen, så varför inte skaffa en stor trapp.
Min ideal pool är nog (tror jag :)) 4*10 med ett bad djup på 1,35.
Har idag, 3,5*7, fungerar också bra!
« Senast ändrad: augusti 07, 2006, 18:46:48:48 av Fia »
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Störst är bäst, eller?
« Svar #2 skrivet: augusti 07, 2006, 10:58:58:58 »
Hmm jag skulle vilja ha en 10 meter lång och 5 meter bredd, men helst då så man kan forma den själv, skulle vara roligare om man hade lite hörn och svänger kanske ett litet fack under vattnet för att lägga dykleksaker i ja för att få lite mer spänning för barnen när dom simmar runt!

Mvh Niklas
Swimspa 17fx från Hydropool.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag