Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Helautomatiska pooltak  (läst 8998 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jimbo

Helautomatiska pooltak
« skrivet: maj 16, 2011, 21:27:16:16 »
Finns detta för det första...???

Jag var först inne på att installera ett poolöverdrag som placeras dolt och styrs via en enkel knapptryckning.

Men nu har jag börjat vackla något och kikar lite på de låga pooltaken (90 cm). Men jag har inte sett någonstans om de går att få helautomatiska så att man kan styra dem via en nyckelbrytare (eller liknande).

Är det någon som vet något om det finns automatiska pooltak?

Poolgiganten

Utloggad scharan

SV: Helautomatiska pooltak
« Svar #1 skrivet: maj 16, 2011, 22:37:14:14 »
zabra har motordrift, och är lågt.
  // Johnny O0

Utloggad Jimbo

SV: Helautomatiska pooltak
« Svar #2 skrivet: maj 17, 2011, 08:00:29:29 »
Taket skall vara av genomskinligt material. Zabra verkar vara en duk som fungerar som ett tak.

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Helautomatiska pooltak
« Svar #3 skrivet: maj 18, 2011, 20:53:42:42 »
Taket skall vara av genomskinligt material. Zabra verkar vara en duk som fungerar som ett tak.


Det finns som genomskinligt, men egentligen så är det armerat så man ser inte helt igenom som du gör på ett vanligt pooltak. Plus att livslängden är betydligt kortare på det genomskinliga Zabra skyddet.
Swimspa 17fx från Hydropool.

Utloggad Jimbo

SV: Helautomatiska pooltak
« Svar #4 skrivet: maj 19, 2011, 20:29:49:49 »
Men finns det inte fler än Zabra? Tycker att det ser lite "billigt" ut. För ni menar väl detta..?
http://www.zabra.se/6_Pooltackning

Kan man inte exempelvis få Folkpools låga tak med motor? Är det ingen här som har ett tak med motor som kan ge lite tips?
Måste ju vara någon tycker man...

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Helautomatiska pooltak
« Svar #5 skrivet: maj 19, 2011, 20:54:50:50 »
Men finns det inte fler än Zabra? Tycker att det ser lite "billigt" ut. För ni menar väl detta..?
http://www.zabra.se/6_Pooltackning

Kan man inte exempelvis få Folkpools låga tak med motor? Är det ingen här som har ett tak med motor som kan ge lite tips?
Måste ju vara någon tycker man...

Japp det är den, jo visst kan man tycka att det ser lite billigt ut men det är nog oundvikligt när man har en pressening över. Jag vet att jag har sett tak med motordrift, men priset var ju därefter om jag inte minns fel så var det någonstans kring 280 tusen.

Mvh Niklas
Swimspa 17fx från Hydropool.

Utloggad Erica

SV: Helautomatiska pooltak
« Svar #6 skrivet: maj 19, 2011, 21:30:15:15 »
Jag har sett ett tak som drevs elektriskt och som verkade kraftigt. Men det var inte ett lågt tak som du tycks leta efter utan ett högt, alltså i princip en inomhuspool i ett rum av glas (stora fönsterpartier runt om) med ett skjutbart tak över. Ingen aning om priset men billigt var det säkert inte. Taket var kopplat via rostfria vajrar till ett eldrivet spel. Man kunde trycka på knappar för att köra det fram eller tillbaka.

Utloggad Jimbo

SV: Helautomatiska pooltak
« Svar #7 skrivet: maj 22, 2011, 11:13:03:03 »
Tja, när jag nu funderar lite på det här med automatisk så borde ju faktiskt samtliga pooltak gå att driva elektriskt. Sen om företagen erbjuder det är en annan femma.
I värsta fall kan man ju lösa det i efterhand själv...

Men nu har jag faktiskt hittat ett riktigt snyggt pooltak. Har någon erfarenheter av företaget Termatec.
Jag är speciellt förtjust i deras tak som heter Corona se, http://www.termatec.se/products/pool-program/low-model-designs/corona/

Vad tycker ni om detta tak? Gillar de kantiga formerna....

Utloggad Steffe

SV: Helautomatiska pooltak
« Svar #8 skrivet: maj 22, 2011, 12:12:47:47 »
Termatec har bra kvalitet och i och med att de säljer specialtillverkade tak så blir priset därefter om du jämför med t ex de billigare Albion/Ideal Cover som säljs. Lite som att jämföra en möbelsnickare med IKEA. De erbjuder även montering.

Tycker Corona är ok. beror på hur allt runt omkring ser ut (typ av hus och omgivning) i och med att det är raka linjer till skillnad från deras andra låga tak, Elegant. 

Utloggad Jimbo

SV: Helautomatiska pooltak
« Svar #9 skrivet: maj 22, 2011, 20:38:10:10 »
Vad kan ett Corona eller Viva tak kosta? Någon som har deras prislista, eller har en hum om hur mycket...?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag