CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: 2400L pool och problem med vattnet..  (läst 2291 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Sandra.M

2400L pool och problem med vattnet..
« skrivet: juni 06, 2008, 20:01:32:32 »
Hej !
Jag har en Intex Easy set rund pool på 2400 liter..och problem med vattnet..det har blivit såå grumligt!
Och jag fattar inte alls vad jag ska göra..köpte den i en leksaksaffär och där kunde de inget typ.

Har rengjort filtret och "chockklorerat" eftersom vi hade alger i..men trots detta så är vattnet fortfarande grumligt. Ph värdet ligger runt 7.0 så jag antar att det måste upp lite, men vad jag har läst ska det inteha nåt å göra med at vattnet e mjölkigt. Vi har inte hårt vatten.
Jag fattar inte alls vad jag ska göra..börjar känna mig lite uppgiven nu.

Någon som har nåt tips?

 <sol>

Poolgiganten

Utloggad Pake

SV: 2400L pool och problem med vattnet..
« Svar #1 skrivet: juni 06, 2008, 20:46:05:05 »
Jag skulle ha börjat om från noll. 2400 liter är ju inte så farligt mycke att byta.

Utloggad Fia

SV: 2400L pool och problem med vattnet..
« Svar #2 skrivet: juni 06, 2008, 23:14:45:45 »
Börja alltid med att justera Ph´t till rätt värde, sen kollar du klor nivån o ligger du bra till, gärna lite högt iom att du haft alger, sen är det bara att vänta. Det kan ta någon dag för filtret att fixa till vattnet.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag