VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Skit i inloppet  (läst 9184 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Beppo

Re:Skit i inloppet
« Svar #10 skrivet: september 23, 2005, 22:19:01:01 »
Precis! Kör man på waste så skall det inte komma in ngt alls i poolen!!! Då är filtret/centralventilen felkopplad.
Kolla alla anslutningar, och öppna även centralventilen och försök lista ut flödena där i ventilens sex olika lägen. Det är lite klurigt men det brukar gå att få ihop det.
I mitt fall så var ventilen felmonterad och därför filtrerades vattnet bara när jag ställt den på backspolning...
Viskan spa Lindö

Poolgiganten

Utloggad GiZZmo

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Vårgårda
  • Antal inlägg: 36
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Re:Skit i inloppet
« Svar #11 skrivet: september 24, 2005, 00:03:33:33 »
nu tror jag att det e såååå här, skiten e trasig tror jag. pga att flödet minskar när jag kör waste så den kör alltid lite vatten in i poolen oavsett läge men det åter står att se filtret kommer från j%f fritid. bytt sand nu men tror att den drar "tjuv luft" (vatten) i filtret.

för står den på waste så kommer det vatten ur wasten men och lite in i poolen

Utloggad Beppo

Re:Skit i inloppet
« Svar #12 skrivet: september 24, 2005, 10:00:13:13 »
Koppla loss röret som går från filtret till poolen och kör på waste, då ser du ju om och hur mkt som går till poolen när du kör på waste. ANnars är det en enkel operation att öppna ventilen och kolla om ngt är trasigt.
Viskan spa Lindö

Utloggad GiZZmo

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Vårgårda
  • Antal inlägg: 36
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Re:Skit i inloppet
« Svar #13 skrivet: september 24, 2005, 17:48:51:51 »
kolla ventilen men den verka hel... har bytt sand får se fall det blir bättre.... verkar funka ganska bra får testa ett tag.... jäklar vad skyst det blir när det e helt klart vatten och inte halvskitet å vatten ;)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan