CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: stensarg  (läst 11446 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad eng

SV: stensarg
« Svar #10 skrivet: augusti 08, 2007, 21:03:57:57 »
Hej Christian!
Mycket möjligt att de har semester - de 3-4 ggr jag har ringt är det alltid samma supertrevliga norska som svarar, så jag misstänker att Gbg-kontoret är litet. Vi har främst haft mailkontakt vilket jag även haft direkt med en av de tyska säljarna, då Janne (norskan) inte är ngn expert på hållfasthet i sten och annat vi diskuterat.
Janne Bendiksen kan mailas på: jbendikssen@jonastone.com
Andreas Kuropka (engelskspråkig kunnig tysk) mailas på: akuropka@jonastone.com
Även vd:n har varit lite inblandad. Han heter Oliver Hönig - vild mailgissning: ohonig@jonastone.com
Lycka till Christian, men som sagt - troligen augusti-semester!
/Stefan

Poolgiganten

Utloggad tobbe

SV: stensarg
« Svar #11 skrivet: augusti 13, 2007, 00:57:52:52 »
Hej Christian,
Har varit borta ett tag så jag såg inte din frånga förrän nu.
Det är ganska enkelt att sätta ihop blocken, armera och gjuta själv. Skulle jag göra om det hela så skulle det bli gjuten botten också, då blir det till att gjuta i två omgångar.
Har funkar bra med packad kross och sand så här långt, men det är ju rejälare med gjuten botten. (ibland ska man inte lyssna på råd från poolfirmor, utan bestämma själv...)
Blocken och betongen gick på ca: 35.000
Pool 8x4x1.70 gjuten i frigolitblock, bergvärme och saltvatten

Utloggad christian

SV: stensarg
« Svar #12 skrivet: augusti 13, 2007, 21:36:51:51 »
Tjena Stefan,

Har nu fått kontakt med jonastone, visade sig att Telia hade nått tjall på linjen men mailen funkar. Har beställt prover - får se var det landar.

christian

Utloggad christian

SV: stensarg
« Svar #13 skrivet: augusti 13, 2007, 21:41:16:16 »
Hej Tobbe,

Jag velar fram o tillbaka. Klart är att vi ska bygga pool o att det ska bli en friform, m trappa men utan djupdel. Lutar just nu åt Miamipool men kan inte riktigt släppa styroformblocken - känns gedignare på ngt sätt. Kämpar just nu med schaktofferter som inte kommer

Ha det

christian

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag