Polarpumpen Supertyst poolvärmepump! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Svenska apotek med tillstånd

Författare Ämne: Läckage...  (läst 248 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad emark

SV: Läckage...
« Svar #10 skrivet: juni 10, 2021, 19:08:12:12 »
Kom på några frågor till:

1. Möjligt att den mängden vatten försvinner pga dålig packning vid inlopp?
2. Behöver jag pumpa ur vatten eller går det byta packning&plast detalj med vatten i? Eller riskerar man ha sönder liner? Tänkte om det räcker med att vrida av vattentillförseln dit.

Uppskattar er alla som svarar, tyvärr var miamipool inge vidare hjälp. Till våren kunde dom tänka sig komma förbi, även om jag förstår dom har högt tryck nu.

Marknadsledande inom Pooler.

Utloggad Rickard

• Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 4802
  • Total likes: 282
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Min andra diskussionssida!
« Svar #11 skrivet: juni 11, 2021, 09:03:48:48 »
Jag skulle testa att stänga av allt och se om nivån sjunker under skimmerkanten, om den stannar där så är det ju någon av skimmrarna som läcker, de ligger ju högre än inloppen...
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med Varitab Klortpuckar.
Värmer med en Nibe 1210-7 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad emark

« Svar #12 skrivet: juni 11, 2021, 09:53:16:16 »
Då testar jag det, har stängt av alltihop och avvaktar.
Tycker mig ana lite luft i pumpen också..

Fyllde på runt lunch igår och imorse var det nästan 3cm skillnad  :-\
Lägger upp bild på det trasiga inloppet också där jag inte kan se någon packning, det kan jag på de övriga.

Utloggad emark

« Svar #13 skrivet: juni 11, 2021, 15:05:35:35 »
Var förbi Folkpool på lunchen och berättade mitt problem.
Svaret jag fick var att testa dra åt alla skruvar på alla inlopp, utlopp och lampa.

Sagt och gjort - det är nog en 4 skruvar på skimmern som inte går att dra åt, bara snurrar.

Byta ut skiten eller?

Utloggad TommyC

« Svar #14 skrivet: juni 11, 2021, 16:21:48:48 »
Kan du hitta någon märkning på skimmer/breddavlopp så att du kan identifiera fabrikat och modell. I så fall kan du nog leta rätt på monteringsanvisningen på nätet. Det sitter troligen en packning på vardera sidan om linern. Gängorna som skruvarna dras i är troligen i skimmern. De kanske går att reparera. Du behöver sänka vattennivån en bit under skimmern så att det går att lossa och undersöka hur problemet kan lösas.

Om du inte hittar rätt på fabrikat och modell så kan du förslagsvis leta hos Hayward efter en skimmer av liknande utförande. Hayward har funnits länge och många har troligen kopierat deras lösningar. Hayward har bra dokumentation av alla sina produkter och märkning brukar finnas i plasten.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Energisparprodukter

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Bästa pris på poolsvampen.
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Supertyst poolvärmepump! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Svenska apotek med tillstånd