CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Sten under benen - ovanpå XPS eller skära ut?  (läst 770 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bjoer751

Sten under benen - ovanpå XPS eller skära ut?
« skrivet: juni 09, 2021, 16:31:00:00 »
Som flera andra - nybörjare på det här med ovanmarkspool.
Har iaf köpt in och påbörjat underlag för en Intex 366x99.
Grävt ner knappt 15xm i gräsmattan, skall lägga markduk, stenmjöl, XPS300 (50mm) och matta från Bauhaus.

Men, jag funderar på stödbenen - det blir väl en del tyngd på dem?
Tänker marksten av betong som underlag till dem.
Vad tycker expertisen/erfarenheten här - skall jag skära ur i XPS så att stenen ligger på stenmjölet - eller skall/kan stenen ligga ovanpå XPS (det krävs väl iofs en del för att stenen skall tryckas ner djupt i det materialet, så det kanske fungerar?)?

Poolgiganten

Utloggad Bjorn_82

SV: Sten under benen - ovanpå XPS eller skära ut?
« Svar #1 skrivet: juni 09, 2021, 22:51:06:06 »
Nu är ju jag själv mega-novis som precis monterat min första pool förra månaden. Men det var en JF-fritid och då skär man ut spår i xps’en för stödben.

Jag har XPS300 och det blir väldigt lätt tyckmärken osv i skivorna. skulle absolut inte ställa stödbenen på XPS skiva utan istället som du tänkte, skära ut och lägga någon sten där som inte ger vika.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag