Polarpumpen Supertyst poolvärmepump! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Svenska apotek med tillstånd

Författare Ämne: Deformerat pooltak, går det att laga?  (läst 161 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

PengariSjön

• Gäst
PengariSjön
Deformerat pooltak, går det att laga?
« skrivet: juni 02, 2021, 21:58:34:34 »
Hej!

Jag har nyligen monterat vårt pooltak från en välkänd leverantör. Bra kvalitet trodde jag men det visar sig att det har deformerats. Åtminstone två av de tre sektionerna har böjts utåt så pass mycket att alla sektioner ligger direkt an mot varandra i öppet läge istället för 3-4 cm ifrån så de går att rulla oberoende av varandra. Den övre sektionen måste lyftas från den undre för att överhuvudtaget kunna rulla sektionerna. Sektionerna rullas på enkelskena.

Leverantören påstår att detta är mitt fel, att deformationen har uppstått vid hantering på tomten då dessa tak noggrant mäts och kontrolleras på fabrik och packas i transportsäker box. Det var inga synliga skador på boxen vid leveransen och jag vet ärligt inte vad som kan ha orsakat dessa skador. Jag vet inte vad jag ska göra annat än att konstatera att jag har kastat bort 110.000 kr på ett oanvändbart pooltak. Har någon erfarenhet av att räta ut deformerade pooltak? Kanske någon har pooltak som skadats av för mycket snölast och kan ge tips på hur man rätar ut pooltaket? Jag har ju inte så många andra alternativ att gå vidare med just nu...

Marknadsledande inom Pooler.

Utloggad TommyC

SV: Deformerat pooltak, går det att laga?
« Svar #1 skrivet: juni 03, 2021, 17:04:26:26 »
Vårt tak skulle det vara mycket svårt att deformera. Karmarna är starka och går inte enkelt att böja. Troligen har dom levererat fel delar eller felaktiga delar. Kanske är någon sektion avsett för tak med andra mått än ditt. Reklamera till säljaren och försök inte åtgärda felet själv. Om förpackningen är oskadad så har dom nog svårt att smita undan ansvar. Är taket så klent att det deformeras av att sektionerna bärs på plats så hävda ursprungligt fel och häv köpet.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Energisparprodukter

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Bästa pris på poolsvampen.
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Supertyst poolvärmepump! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Svenska apotek med tillstånd