CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poolram hoppat ur skenan  (läst 1261 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Reebeckham

Poolram hoppat ur skenan
« skrivet: maj 23, 2021, 12:27:09:09 »
Då är det panik här hemma . Se bild och hjälp mig gärna  :'(

Poolgiganten

Utloggad Persmul

SV: Poolram hoppat ur skenan
« Svar #1 skrivet: maj 23, 2021, 12:42:00:00 »
Vatten i? Gissar på inte, har linern gått sönder?

Utloggad Reebeckham

SV: Poolram hoppat ur skenan
« Svar #2 skrivet: maj 23, 2021, 12:58:31:31 »
Vatten i? Gissar på inte, har linern gått sönder?
håller på att tömma ur för att försöka ”klicka i den” . Linern är hel

Utloggad Persmul

SV: Poolram hoppat ur skenan
« Svar #3 skrivet: maj 23, 2021, 13:35:48:48 »
Lite osäker på om du kommer klara att få den på plats utan att lossa isär sargen (stålkanten). Dum fråga, men hur kunde den hoppa loss från början?

Är ringen som sargen står i hel i övrigt? Skarvbitarna?

Rebecka Möller

  • Gäst
Rebecka Möller
SV: Poolram hoppat ur skenan
« Svar #4 skrivet: maj 23, 2021, 13:49:24:24 »
Lite osäker på om du kommer klara att få den på plats utan att lossa isär sargen (stålkanten). Dum fråga, men hur kunde den hoppa loss från början?

Är ringen som sargen står i hel i övrigt? Skarvbitarna?
fy satan om jag behöver lossa isär allting  :'( vi vet inte hur den lyckats hoppa ur . Det är vid två ställen den hoppat ur ramen men i övrigt är den i .

Utloggad Persmul

SV: Poolram hoppat ur skenan
« Svar #5 skrivet: maj 23, 2021, 19:32:58:58 »
Det är nog bra att få ut så mycket vatten som möjligt, OM linern skulle ge sig. Ställer mig tvekande till att ni kan få till det utan att den är tom. Dessutom, om du kommit fram till att det är underlaget som orsakat det så måste du ju ändå fixa till det, annars händer ju samma sak igen...,

Utloggad Bjorn_82

SV: Poolram hoppat ur skenan
« Svar #6 skrivet: juni 09, 2021, 23:12:23:23 »
Usch vad tråkigt!! Fick själv montera ner min pool efter första försöket att fylla den så vet hur det känns. Det var ett tag sedan du skrev så kanske har löst sig?

Men annars ser det ut som att rälsen ligger väldigt nära kanten på XPS. I min monteringsanvisning står det att det ska vara åtminstone 20 cm kvar. Antagligen för att XPS’en lättare kan ge vika nära kant eller att sanden under kan ha rört sig lite och runnit ut från kanten av xps’en så att den inte längre är i våg där

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag