VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Montera handtag på pooltak nova comfort - problem  (läst 1059 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Sailor

Montera handtag på pooltak nova comfort - problem
« skrivet: oktober 04, 2020, 09:58:28:28 »
Hej, jag har monterat pooltaket nova comfort men har problem med handtaget på den skjutbara dörren.
Enligt instruktionerna ska det borras med 4.1mm borr och sedan skruvas fast.
Jag har nu förstört 3st skruvar som knäckts när de skruvats i.
Eftersom det finns markeringar där man ska borra undrar jag om det under markeringarna finns gängor som skruven ska gänga i - eller om det endast ska gängas i yttersta hålet som borras upp.
Jag har fått borra ut skruvarna som knäckts men det sitter rester kvar som blir svåra att få upp.

Någon som har monterat taket själva - vad är era erfarenheter om att montera handtaget - hade ni också problem och vad gjorde ni i så fall åt det?

/sailor 

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Montera handtag på pooltak nova comfort - problem
« Svar #1 skrivet: oktober 04, 2020, 11:40:36:36 »
Inte samma tak. Handtaget var monterat på fabrik. Beslag för att hålla den uppfällbara gaveln öppen fick jag montera själv. Där användes popnitar i 4 mm hål. Är det självgängande skruv som du drar av så är nog hålet lite för litet. Mät skruvens kärna med skjutmått. Hålet måste vara minst så stort.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan