VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Vedpool/Modulpool  (läst 43149 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Wesslan83

SV: Vedpool/Modulpool
« Svar #10 skrivet: februari 13, 2021, 23:44:30:30 »
Hej!

Supersnygg! Funderar också på en likadan lösning, en liten fråga. Vart har ni ställt reningsverket och värmare? Tänkte på kyla etc.

Hej,
Vi har pump, värmare och filter inne i detta skjul/skåp. Har klätt insidan cellplast. Värmen som alstras från filtret osv gör att det håller en bra temp inne i skåpet.


Poolgiganten

Pep

  • Gäst
Pep
SV: Vedpool/Modulpool
« Svar #11 skrivet: maj 04, 2021, 12:44:14:14 »
Hej vi funderar också på en likadan och hade först tänkt köpa via ByLama men efter ha läst på diversepoolforum så hr vi släppt det.

Min fråga är om det hade gått att få badet som bubbelbad nu förstår jag att det mer funkar som en uppvärmd pool.

Utloggad Wesslan83

SV: Vedpool/Modulpool
« Svar #12 skrivet: maj 04, 2021, 17:04:32:32 »
Hej vi funderar också på en likadan och hade först tänkt köpa via ByLama men efter ha läst på diversepoolforum så hr vi släppt det.

Min fråga är om det hade gått att få badet som bubbelbad nu förstår jag att det mer funkar som en uppvärmd pool.

Hej,
Det är korrekt. Detta är inget ”bubbelbad” utan mer som en liten pool. Såklart en smaksak men jag skulle absolut inte vilja ha bubblor, de för mest oväsen.

Sebastian_1

  • Gäst
Sebastian_1
SV: Vedpool/Modulpool
« Svar #13 skrivet: juni 07, 2021, 09:38:10:10 »
Superfin pool och installation!

Har två korta frågor som hoppas du orkar svara på:
  • Längden är 305 skrev du, vad är bredden kant till kant? Vad är totalhöjden kant till kant (eller är poolen sprutisolerad i botten också och vad är höjden inklusive det i så fall)?
  • Hur ser skimmern ut på utsidan? Är den väldigt smal eller går den utanför poolkanten på den sidan?

Utloggad Wesslan83

SV: Vedpool/Modulpool
« Svar #14 skrivet: juni 07, 2021, 13:22:05:05 »
Superfin pool och installation!

Har två korta frågor som hoppas du orkar svara på:
  • Längden är 305 skrev du, vad är bredden kant till kant? Vad är totalhöjden kant till kant (eller är poolen sprutisolerad i botten också och vad är höjden inklusive det i så fall)?
  • Hur ser skimmern ut på utsidan? Är den väldigt smal eller går den utanför poolkanten på den sidan?

Tjena,

Bredden är 195, kant till kant. Jag skulle säga att totalhöjden är ca 110 ink sprutisoleringen, men det kan garanterat diffa och isoleringen är sprutad så den är ej helt jämn.

Skimmern sticker ut ett antal centimeter utanför poolkanten, vet ej hur många. Det går dock att lägga en trall ovanpå som du ser på bilden.

Sebastian_1

  • Gäst
Sebastian_1
SV: Vedpool/Modulpool
« Svar #15 skrivet: juni 09, 2021, 08:55:52:52 »
Hej!

Stort tack för svaren!  :)

Utloggad kongkong2

SV: Vedpool/Modulpool
« Svar #16 skrivet: augusti 21, 2021, 21:42:06:06 »
Snyggt med bred trappa!
Min

Utloggad Addee

SV: Vedpool/Modulpool
« Svar #17 skrivet: oktober 13, 2021, 14:17:52:52 »
Hej!
Vilken fin pool, går i samma tankar, med den breda trappen.

Köpte du pump och värmare från leverantören eller köpte du själv vid sidan om? Är det svårt att koppla ihop för en hyffsad händig person?

Jag tänkte gjuta ett schackt 1-2 meter brevid poolen för värmare och pump. Ett litet pumphus under mark, skulle det fungera?

Hade du gjort något annorlunda idag?

Utloggad Wesslan83

SV: Vedpool/Modulpool
« Svar #18 skrivet: oktober 14, 2021, 15:55:29:29 »
Hej!
Vilken fin pool, går i samma tankar, med den breda trappen.

Köpte du pump och värmare från leverantören eller köpte du själv vid sidan om? Är det svårt att koppla ihop för en hyffsad händig person?

Jag tänkte gjuta ett schackt 1-2 meter brevid poolen för värmare och pump. Ett litet pumphus under mark, skulle det fungera?

Hade du gjort något annorlunda idag?

Hej,
Köpte värmare, pump och filter separat. Tror jag länkat tidigare i tråden.

Det skulle absolut fungera, du bör dock ha lite ventilation i pumphuset.

Är inte direkt svårt att koppla ihop men kan väl vara lite bökigt att få alla kopplingar täta. Tänk på att det ska finnas kulventiler på ingående och utgående vatten så du kan stänga av när du ska rengöra filter/pump osv

Utloggad Addee

SV: Vedpool/Modulpool
« Svar #19 skrivet: oktober 16, 2021, 15:10:35:35 »
Hej,
Köpte värmare, pump och filter separat. Tror jag länkat tidigare i tråden.

Det skulle absolut fungera, du bör dock ha lite ventilation i pumphuset.

Är inte direkt svårt att koppla ihop men kan väl vara lite bökigt att få alla kopplingar täta. Tänk på att det ska finnas kulventiler på ingående och utgående vatten så du kan stänga av när du ska rengöra filter/pump osv


Tyvärr funkade inte länken, har du tips på pump och filter?
Tack för tipsen! Beställde du med skimmern på din pool?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag