Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Kvalité på pooltime.se :s pooltak?  (läst 6016 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas1977

  • Gäst
Andreas1977
Kvalité på pooltime.se :s pooltak?
« skrivet: september 04, 2020, 17:08:38:38 »
Hej, nån som köpt dessa pooltak och kan uttala sig om byggkvaliteten. Dom har ju hyffsat bra priser. Jag har spanat in pooltaket Nivokit.

Mvh

Poolgiganten

Andreas1977

  • Gäst
Andreas1977
SV: Kvalité på pooltime.se :s pooltak?
« Svar #1 skrivet: september 04, 2020, 21:16:30:30 »
Kanske Nova Comfort är ett bättre alternativ?

Utloggad Oneill

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 411
  • Total likes: 121
  • Kön: Man
  • Det blev bad i maj 2019
    • Visa profil
SV: Kvalité på pooltime.se :s pooltak?
« Svar #2 skrivet: september 07, 2020, 08:50:24:24 »
Om du vill ha garanti på grejerna rekommenderar jag nova comfort.
Poolteam som dock tidigare hette gick ju lägligt i konkurs när pooltime startades och där blev alla av med sin garanti.
Kvalliteten på taken är nog likvärdigt med albixon
Thermopool 4x8m med helgaveltrappa, persia grey liner, rosfria detaljer, RGB- LED belysning, Värmepump KMP-Smart 12, UV-lampa, Pooltak Flat R1 från Qualitypool. Styrning av pool och belysning via Fibaro
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=14932.0

Poolexpert

  • Gäst
Poolexpert
SV: Kvalité på pooltime.se :s pooltak?
« Svar #3 skrivet: september 15, 2020, 15:22:09:09 »
Nivokit är samma tak som Folkpool säljer och man har alltid garanti hos tillverkaren om en återförsäljare inte skulle finnas.

Nova Comfort kommer från ungerska Aquacomet (som GullbergJansson importerar) och deras rivaler är ungerska Nivovas.
Alltså är båda taken lika bra.

Utloggad psau

SV: Kvalité på pooltime.se :s pooltak?
« Svar #4 skrivet: september 15, 2020, 16:45:59:59 »
En firma som direkt startar om efter konkurs skulle jag nog vara lite vaksam mot, men kvalitetsmässigt är de flesta taken i denna prisklass rätt lika.


Admin: (Personuppgift raderad i enlighet med GDPR)
« Senast ändrad: oktober 22, 2020, 09:11:27:27 av Rickard »
Lecapool 4x8 Tidigare en Folkpool 4x8 från 68
Minimaster from i år (2019) tidigare saltvatten.
Värme från en Brillix thp120
Städar gör en Nitro NC71

Utloggad Widarsilje

SV: Kvalité på pooltime.se :s pooltak?
« Svar #5 skrivet: januari 28, 2021, 16:31:06:06 »
Hej, nån som köpt dessa pooltak och kan uttala sig om byggkvaliteten. Dom har ju hyffsat bra priser. Jag har spanat in pooltaket Nivokit.

Mvh

Hej Andreas

Beställde ett Nivokit 860B Antracit med sidodörr och klarglas nu i höstas från pooltime inklusive transport till dörren och montering till ett bra pris enligt mig.

Taket kom efter ca 5 veckor som det var bestämt enligt beställning.

Men ska tilläggas att efter ca 3 veckor efter beställning så både mailade och ringde de mig och sa att leveransen skulle dröja tills Februari i år på färgen Antracit men de kunde leverera ett silver istället direkt om jag ville ha det före vintern. Detta på grund av av Coronan och att de låg efter i tillverkningen, fick även möjligheten att avboka om jag ville.

Bestämde mig för att vänta tills vintern eftersom det var ett Antracit jag ville ha och lät beställningen ligga kvar. Veckan efter ringde de igen och sa att de hade fått en avbeställning på ett antracit 860B och 4 dagar senare kom det till dörren.

Taket i sig rullar väldigt bra och känns stabilt. Skenorna är låga och det ingick även förlängningsskenor. Snölast är väl standard men bor i nedre delen av Sverige så vi brukar inte få några mängder snö här.

Har som sagt inget att jämföra men är väldigt nöjd med kvalitén på taket för det priset. Och tyckte att kontakten med pooltime fungerade väldigt bra både angående leverans och montering.

Mvh Emil
« Senast ändrad: januari 28, 2021, 16:44:53:53 av Widarsilje »

Utloggad psau

SV: Kvalité på pooltime.se :s pooltak?
« Svar #6 skrivet: januari 30, 2021, 11:38:07:07 »
Jag skulle varje dag i veckan välja en annan leverantör än Poolteam nu är de konkursade så det är inget problem.
Jag har ett pooltak från Poolteam kvaliten är helt ok men deras support och kundbemötande var lite sisådär. För att spara pengar när man skickade pooltaken så lades extraskenorna löst på taken utan egna kollinummer. När sedan vissa skenor saknades var bemötandet inte i världsklass. Vi får väl hoppas att man jobbat på kundbemötandet i det nya bolaget.

Jag har kommenterat faktumet att bolaget gått i konkurs och återuppstått och fick efter detta mail och pm som ansåg att jag ägnade mig åt personangrepp, inte riktigt det bemötandet man kanske kan förvänta sig.

Summerat kvaliten helt ok, etiken och bemötandet i tidigare verksamhet där finns det utrymme för förbättring och vi får hoppas att man förbättrat desa punkter i detta nya bolag.
Lecapool 4x8 Tidigare en Folkpool 4x8 från 68
Minimaster from i år (2019) tidigare saltvatten.
Värme från en Brillix thp120
Städar gör en Nitro NC71

Utloggad Widarsilje

SV: Kvalité på pooltime.se :s pooltak?
« Svar #7 skrivet: januari 30, 2021, 13:04:10:10 »
Jag skulle varje dag i veckan välja en annan leverantör än Poolteam nu är de konkursade så det är inget problem.
Jag har ett pooltak från Poolteam kvaliten är helt ok men deras support och kundbemötande var lite sisådär. För att spara pengar när man skickade pooltaken så lades extraskenorna löst på taken utan egna kollinummer. När sedan vissa skenor saknades var bemötandet inte i världsklass. Vi får väl hoppas att man jobbat på kundbemötandet i det nya bolaget.

Jag har kommenterat faktumet att bolaget gått i konkurs och återuppstått och fick efter detta mail och pm som ansåg att jag ägnade mig åt personangrepp, inte riktigt det bemötandet man kanske kan förvänta sig.

Summerat kvaliten helt ok, etiken och bemötandet i tidigare verksamhet där finns det utrymme för förbättring och vi får hoppas att man förbättrat desa punkter i detta nya bolag.

Allt mitt kom i ett paket/box, även förlängningsskenorna låg inplastade i boxen.

Eftersom jag hade turen som fick ett avbeställt tak så gick min beställning väldigt snabbt och smärtfritt.

Kanske hade sett helt annorlunda ut om jag hade fått vänta tills sena vintern som det var meningen att det skulle.

Vi får hoppas de har förbättrat sig angående kundkontakt.

Hade jag vetat att de tidigare gått i konkurs så är det tveksamt att jag hade beställt där ifrån, men nu i efterhand så är jag en nöjd kund eftersom allt i slutändan blev väldigt bra  :).

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan