VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Höjd över marken???  (läst 4425 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad evets32

Höjd över marken???
« skrivet: maj 17, 2007, 20:10:24:24 »
Tjenare!

Nu är jag väldigt nära att påbörja mitt bygge! Men..... Idag fick jag höra av en bekant att man skulle ha däcket ca 40 cm över marken för att det inte skulle ruttna eller mögla pga fukt. Kan detta stämma? Har ju sett en hel massa däck som defenitivt inte ligger så högt över marken. Detta skulle ställa till lite problem för mig, iofs så skulle man kunna lösa det genom att gräva ur men med en altan på 140 kvadrat blir det ett antal kubik att gräva ur Nån som vet nåt om detta?

/Stefan

Poolgiganten

Utloggad Poolnicke

SV: Höjd över marken???
« Svar #1 skrivet: maj 18, 2007, 10:16:57:57 »
Hej Stefan,

Inte behöver du bygga däcket 40 cm ovanför marken. Använd tryckimpregnerat virke i klass A så kan du bygga direkt i marken. Även om jag själv är lite skeptisk till att bygga en pool i trä så lämnar nu Svenska träskyddsföreningen 20 års rötskyddsgaranti på NTR klassat virke. Men om du låter din kompis vinna diskussionen så kanske du har utmärkt bygghjälp  :)

http://www.traskydd.com/

http://www.ntr-nwpc.com/sverige/



/Poolnicke
Pool:Åttan 6,25x3,6x1,5.
 Solfångare 16 m².
Poolvärmepump.
/Pool är livet! ;D

Utloggad evets32

SV: Höjd över marken???
« Svar #2 skrivet: maj 18, 2007, 14:04:47:47 »
Tack för svaret. Jag ska inte bygga poolen i trä men däcket ska vara i trä. Poolen blir en oval 7,5x3,5 från Rubinpool tillsammans med 3 st solvärmare på garagetaket. Har inte bestämt mig för om jag ska ha en vp oxå men jag tror att jag börjar utan. Kommer att lägga upp bilder så snart projektet påbörjas.

/Stefan

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: Höjd över marken???
« Svar #3 skrivet: maj 18, 2007, 21:30:48:48 »
Bilder =  O0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan