CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Vilken typ av isolering under spa-badet?  (läst 18445 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Marreheterjag

Vilken typ av isolering under spa-badet?
« skrivet: september 07, 2017, 08:42:07:07 »
Håller på med att förbereda för mitt spa som kommer i veckan, gräver ut cirka 30 cm, markduk, makadam, sättsand och sendan 50 mm isolering för bla få en rak grund.

Klarar EPS S80 tyngden? Läser att många slänger ner EXP 300? Verkar lite overkill? Stommen väger 350 tomt och tar 950 liter vatten, dvs cirka 1300 kg. Va har ni under era?

Mvh Martin

Poolgiganten

Utloggad Telekiter

SV: Vilken typ av isolering under spa-badet?
« Svar #1 skrivet: september 07, 2017, 10:17:50:50 »
Hej, Den cellplasten klara gott vikten från spabadet, men har inte jättebra egenskaper vad gäller fukttålighet (dvs den klarar inte ligga i vatten och tappar snabbt nästan all isolerande förmåga). För enbart beslastningens del så behöver du ingen cellplast öht, det räcker gott med den bädd du lagt ut.

/Urban.

Utloggad Marreheterjag

SV: Vilken typ av isolering under spa-badet?
« Svar #2 skrivet: september 07, 2017, 10:26:58:58 »
Hej!

Kanon, då vet jag mer :) Som sagt så är tanken med plasten för att slippa ställa karet direkt på sättsanden..
Får klura lite på vad ja gör O0

Mvh Martin

Utloggad Deess

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Finja, Sverige
  • Antal inlägg: 10
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Vilken typ av isolering under spa-badet?
« Svar #3 skrivet: september 12, 2017, 00:56:32:32 »
Lade 300 innan jag satte mitt spa för 2,5 år sen, efter rekommendation av handlaren.
Har haft 80 under en enkel ovanmarkpool tidigare och som Telekiter skrev så blir den "suggig" på väldigt kort tid och känslig för tryck.
I relation till kostnaden för ett spabad så är ca 2,5 kvm 300 inte dyrt.
Annars får du handla på dig ett gäng gamla släta trädgårdsplattor - brukar gå billigt på Blocket o dylikt.
Artesian 740 - ägt sen 2015

Utloggad Marreheterjag

SV: Vilken typ av isolering under spa-badet?
« Svar #4 skrivet: september 12, 2017, 11:25:40:40 »
EPS skall kunna hålla 8 ton per kvadrameter, känns som att det borde hålla för 1400 kr utdelat på 4 kvadrat tycker jag, pratade med tillverkaden, det var inga problem enligt dem.

Skiter det sig så tömmer ja den o byter bara.
By the way kommer det idag  <antman> <antman> <antman> <antman> <antman> <antman> <antman> <antman> <antman> <antman> <love> <love>

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag