Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Tips om filter  (läst 2278 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Tips om filter
« skrivet: november 26, 2006, 22:44:15:15 »
Hej alla,

Har en hyfsat ny pool, byggd i våras. Precis som många nyare pooler så har vår pool ett "dammsugar" uttag mitt på ena långsidan. Praktiskt därför att man behöver en kortare slang och man slipper fenomenet med att locket lossnar i skimmern.

Kanon tyckte vi tills vi hade städat poolen att par gånger och insåg att all skit hamnar i pumpen eller filtret, inte ens korgen som finns i skimmern och tar löv mm är med i matchen. Tyckte detta var minst sagt jobbigt att dela pumpen och rensa dess filter efter varje rengöring. Frågade poolfirman som byggt och levererat poolen om det inte fanns en filterkorg att sätta på uttaget. Svar bra idé men det känner vi inte till att det finns.

Efter mycket letande, "vad googlar man på ???" så hittade jag rätt pryl hos folkpool, se bilden. En "tillbringare" med ett grovt filter som kopplas till uttaget och tar större saker när man dammsuger. Kompletterat med filter typ damstrumpa så tar man den mesta skiten innan den hamnar i sandfiltret.




Det funkar helt enkelt kanonbra och jag har inte behövt dela pumpen och rensa dess korg sen jag köpte min pryl !!!
Mitte enda klagomål är priset som var ockerdyrt, typ 550 sek för en liten plastbytta...

Hur som haver så får man väl erkänna att den var värd sitt pris !!

Hilsen

Housedad
« Senast ändrad: april 27, 2011, 20:12:09:09 av Housedad »
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag