VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Är min linern för stor?  (läst 1069 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jmb123

Är min linern för stor?
« skrivet: juli 11, 2019, 20:59:27:27 »
Hej,
Nu skall jag sätta linern, en Tjälldens snap in liner. Kontrollmäter och finner att den exakta höjden är 153,3 cm men jag har köpt en liner som är 155 cm hög! Kommer det att fungera med linern jag köpt  eller måste jag bygga upp 1,5cm för att inte få veck? Tacksam för svar/tips.
Magnus

Poolgiganten

Utloggad hemirg

SV: Är min linern för stor?
« Svar #1 skrivet: juli 12, 2019, 09:55:27:27 »
Det är nog bara tillverkaren som kan svara på. Kolla med dem vilka toleranser som finns för att det inte ska bli veck. Man måste också kolla på helheten, om bredd och längd är större eller mindre än vad liner är tillverkad för.

När jag byggde min lagun (en grundare del av poolen) insåg jag att höjdskillnaden mellan lagunen och poolkanten inte skulle bli rätt. Då ringde jag upp tillverkaren och fick de mått som jag var tvungen att hålla mig inom. Nu fick jag ändå mindre veck, eller snarare överskott på liner som en bubbla, där lagunen slutar och övergår till hög vägg. Men det tror jag mer beror på att radien på lagunen också blev lite för liten. Därför måste man kolla på både bredd, längd och höjd.
8x4m Aqvispool med pooltak, saltklorinator, UV och fjärrvärme.

Utloggad jmb123

SV: Är min linern för stor?
« Svar #2 skrivet: juli 12, 2019, 17:16:53:53 »
@hemirg Efter mycket strul fick jag tag i tillverkaren, eftersom Tjällden har semesterstängt. Enligt tillverkaren skall det inte vara några problem, de har tillverkat den lite kortare. Så jag kör på.

Utloggad Swefredrik

SV: Är min linern för stor?
« Svar #3 skrivet: juli 13, 2019, 17:09:00:00 »
Är det en tjälldens stomme och liner är det säkert inga problem. Var också orolig för mina höjder men det är bra töj i linern. Gissningsvis är höjdmåttet i linern i underkant. Var noga med att fördela linern på mitten av båda kortsidorna, där fick vi störst skillnad.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan