VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Glasfiberpool helt i våg?  (läst 3659 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad PoolJohanna

Glasfiberpool helt i våg?
« skrivet: maj 10, 2015, 16:09:04:04 »
Vi har precis fått vår pool inlyft och min fråga är hur exakt i våg den måste vara för att resultatet ska bli bra. När vatten och massor runt omkring kommer på så antar jag att den trycks ned osv. Men just nu är den inte 100% i våg och det gör ju oss så klart lite oroliga. Det är inga jättestora diffar men vad säger ni som skaffat glasfiberpool. Låg den perfekt i gropen direkt eller gör vattnet att den trycks ned och anpassar sig osv
Är ju också osäkert om det är marken under som inte är helt perfekt eller om det kan vara lite diff i poolen. Det är en Rivierapool.

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Glasfiberpool helt i våg?
« Svar #1 skrivet: maj 10, 2015, 17:02:36:36 »

Utloggad PoolJohanna

SV: Glasfiberpool helt i våg?
« Svar #2 skrivet: maj 10, 2015, 17:34:03:03 »
Yes, det förstår vi och vi hoppades att så var fallet eftersom vi lejt bort det. Men nu är frågan hur vi justerar det? Är det bara lyfta upp poolen igen och göra om allt eller finns det genvägar?

Utloggad nyburjare

SV: Glasfiberpool helt i våg?
« Svar #3 skrivet: maj 10, 2015, 17:46:05:05 »
Genvägar är ofta senvägar, men kanske det går, för egen del skulle jag valt att ta upp om göra om.

Ni har lejt bort det säger du , perfekt ! då är ju inte problemet ert , säg till dom som gjort det "gör om gör rätt, annars blir det inget betalt "!


Utloggad TommyC

SV: Glasfiberpool helt i våg?
« Svar #4 skrivet: maj 10, 2015, 18:07:06:06 »
Jag håller helt med nyborjare.

Jag skulle inte våga chansa. Om ytan som poolen står på inte är tillräckligt plan och paddad ordentligt så kan det hända att gelcoaten spricker. Kanske spricker det bara lite i ytan, kanske mer. Inga garantier lär gälla. Vad säger monteringsanvisningen som följde med poolen om krav på underlaget? Studera den noga!
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad PoolJohanna

SV: Glasfiberpool helt i våg?
« Svar #5 skrivet: maj 10, 2015, 18:43:06:06 »
Problemet är följande. Markkillen hävdar ju så klart att allt var i våg före poollyft och när kranbilen skulle sätta ned poolen behövde han liksom dra in den lite då det var knepig tomt att lyfta in den på och då flyttades ju en del av paddade ytan (översta lagret), denna nivåskillnad syns nog nu antagligen. Så vi kan inte hävda att det var fel på grundarbetet och kranföraren har inte det ansvaret... Ett alternativ är att "dra" den åt sidan för gropen är lite större, fylla upp lite, lite och padda den delen samt ta bort lite, lite i ett annat hörn. Det är väldigt många punkter som är helt perfekta så det är lite justering som behövs. Men om vi lyfter upp och ska sätta ned så tror jag att det kan bli samma fel igen eftersom det är svår tomt att lyfta helt rakt upp och ned på.

Utloggad nyburjare

SV: Glasfiberpool helt i våg?
« Svar #6 skrivet: maj 10, 2015, 18:55:09:09 »
Ok, bra beskrivet då förstår man bättre, tyvärr är det ju så att det behövs paddas, vattnat i omgångar för att få en riktigt bra o hållbar yta, att flytta sand o bara fylla ut lite "löst" innebär att det troligen ser bra ut en stund, tills vattnet kommer i sen packas det snett igen, försök i stället ställa den där det går sen inte dra den rätt på underlaget utan lyfta med balkar från sidan( har själv gjort så en gång) , men det är klart det beror på så mkt omständigheter , hur det ser ut runt omkring för att detta skall fungera

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan