CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Fästa gummilist på pooltak  (läst 5971 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad fredsan

Fästa gummilist på pooltak
« skrivet: maj 10, 2016, 07:30:30:30 »
Hej
Mitt pooltak består av fyra sektioner som skjuts in under varandra och varje sektion har en gummilst som gör att det ska sluta "tätt" mellan sektionerna. En av dessa lister halkar ur sitt spår när sektionerna glider in under varandra så jag behöver fästa den med något lim eller silikon eller... ja, just det - vad ska jag använda? Någon som har ett förslag på en bra produkt?

Ha en bra dag!

Poolgiganten

Utloggad Dimitris76

4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Utloggad TommyC

SV: Fästa gummilist på pooltak
« Svar #2 skrivet: maj 10, 2016, 19:47:57:57 »
Nej, du ska inte använda något lim eller silikon. Gummilisten har längs den inre kanten en rund, tjockare del som löper i ett spår i aluminiumkarmen. Låt återförsäljaren lösa problemet. Det är antingen fel på gummilisten eller på aluminiumdelen som gummilisten löper i.

För att taket ska fungera så är det viktigt att rälsen är fast monterad med rätt avstånd så att taket inte kan pressa rälsen utåt. Om detta inte är uppfyllt så kommer taksektionerna för nära varandra och gummilisten kommer inte att fungera som avsett.
« Senast ändrad: maj 11, 2016, 16:32:26:26 av TommyC »
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad fredsan

SV: Fästa gummilist på pooltak
« Svar #3 skrivet: maj 10, 2016, 19:55:23:23 »
Jo, det är ju sant att leverantören borde ansvara för något som inte funkar som det ska. Skenorna sitter exakt enligt anvisningar (gissa om jag mätt många ggr). Frågan är bara vad leverantören kommer att kunna göra åt det. De kommer med stor sannolikhet vilja limma fast listerna som jag själv är inne på att göra.

Utloggad TommyC

SV: Fästa gummilist på pooltak
« Svar #4 skrivet: maj 10, 2016, 20:56:30:30 »
Vårt tak har samma konstruktion v b gummilisten som går i ett spår i AL-karmen. Har aldrig haft någon tendens till lossnad list. Jag tror att jag har en bit lös gummilist. Om intressant kan jag mäta den. Jag tänker att gummilistens runda kant kanske är för tunn på listen som du fått levererad.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad fredsan

SV: Fästa gummilist på pooltak
« Svar #5 skrivet: maj 10, 2016, 22:19:25:25 »
Tack för erbjudandet, Tommy. Jag vet vad problemet är: Sektionerna lutar en aning så att det uppstår en liten glipa på ena sidan respektive att det blir för tight på den andra och det är det som orksakar att listen tvingas ur sitt spår. Den passar perfekt i profilens spår men den tvingas ur spåret eftersom det är för tight.

Bifogar bilder på eländet...

Utloggad Dimitris76

SV: Fästa gummilist på pooltak
« Svar #6 skrivet: maj 11, 2016, 10:33:44:44 »
Skenorna sitter exakt enligt anvisningar (gissa om jag mätt många ggr).

Jag håller faktisk med - det här är oacceptabel. Den är en Smart Plus från Poolteam va? Jag har samma pooltak och gapet mellan bågarna är symmetriskt längs runt om.

Det verkar att bågarna har inte helt runda, har olika kurvaturer. Kontakta poolteam!

/Dimi
« Senast ändrad: maj 14, 2016, 01:09:52:52 av Dimitris76 »
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Utloggad Dimitris76

SV: Fästa gummilist på pooltak
« Svar #7 skrivet: maj 11, 2016, 23:43:09:09 »
Så här ska det vara

4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Utloggad Dimitris76

SV: Fästa gummilist på pooltak
« Svar #8 skrivet: maj 11, 2016, 23:47:32:32 »
.
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Utloggad Dimitris76

SV: Fästa gummilist på pooltak
« Svar #9 skrivet: maj 11, 2016, 23:50:21:21 »
.
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag