CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Värmpumps tips  (läst 7884 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gotlandspool

SV: Värmpumps tips
« Svar #30 skrivet: juni 21, 2017, 11:52:30:30 »
Ang pris så kollade jag med fem svenska ÅF om pris på 2016 års G&J V 20 och ingen erbjöd under 21 tkr, och ingen redovisade var deras kampanjpris var (hade jag vetat att det fanns en ÅF i Sverige som sålde för 15 tkr hade jag tagit det). Efter att ha tittat, klämt och känt på min G&J V 20 så är jag rätt övertygad om att det var värt att betala 5 tkr mer för denna än en Brilix, Hydropro, Luxlama osv. I vart fall vet jag att jag får hjälp i tre år om den pajar.   

Poolgiganten

Poolvärme

  • Gäst
Poolvärme
SV: Värmpumps tips
« Svar #31 skrivet: juni 21, 2017, 13:58:53:53 »
Undrar vart du klämde för att konstatera att V20 vär värd mer  :)
Öppnade du skalet och jämförde kompressor,  Värmeväxlare,  kondensor och expansionsventil eller hur kom du fram till skillnaden mot tex Hydro Pro 10 black ABS?

Kan bara för i år jämföra med Hydro Pro 10 black ABS och dom kostar runt 11000:- om man letar lite.
Har du gett 8000-9000:- mer om du nu gav runt 20000:- så tycker jag det var ett ganska dyrt sätt att få ett extra års försäkring.
Å andra sidan så kanske gullberg hade en återförsäljare i dina trakter och Hydro Pro skulle bli nätköp med eventuella frakter vid eventuella garantiärenden så kan jag lite mer förstå valet.

Tekla

  • Gäst
Tekla
SV: Värmpumps tips
« Svar #32 skrivet: juni 21, 2017, 20:01:51:51 »
Tack! För alla tips och råd.
Det blev en Hydro pro black ABS 13kw.
Återstår att se hur mycket temp den ger.

Poolvärme

  • Gäst
Poolvärme
SV: Värmpumps tips
« Svar #33 skrivet: juni 21, 2017, 20:15:50:50 »
Bra maskin.
Vilken temp den orkar hålla beror på volym, utetemperatur och isolering som du förmodligen redan listat ut :)
Tänk på att du måste ha en riktigt kraftig säkring om du tänkt att driva cirkpumpen via värmepumpens anslutning och det är inte många som har så högt uppsäkrat i huset.
Kör du bara värmepumpen så klarar du dig med 13A

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag