Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Hur lång tid tar det...  (läst 8007 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Hur lång tid tar det...
« Svar #10 skrivet: september 19, 2006, 21:43:10:10 »
Hej,

Som referens från Helsingborg dvs troligen likvärdigt väder/sol. Pool 9x4,5 vattendjup ca 1,40
trappa 1,5 m radie => ca 55 m3 vatten (låter lite om vi har samma storlek på poolen), 100 mm
"frigolit" på sidorna och ca 50 mm rosa markisolering under samt bubbelplast på toppen har idag
som referens 22 grader utan ngn uppvärmning.
24 låter klent tycker jag, pumpen borde orka mer.

Lycka till med problemlösningen, tyvärr inte ngn klokskap att komma med. Hoppas en ref pool kan vara till nytta  :)
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Poolgiganten

Utloggad socom

SV: Hur lång tid tar det...
« Svar #11 skrivet: september 19, 2006, 22:13:58:58 »
Nybörjare som man är - både vad gäller pool och forum - det här är suveränt! Schyssta bad (trots att en del i familjen fryser) + att man får hjälp och engagemang i ett forum... allt är nytt och väldigt trevligt.

Vårt poolskydd släpper inte igenom vatten (och hur knepigt var det inte att få poolskyddet att mata jämnt... ). Önskar att man som kund skulle få tips om att isolera med t.ex frigolit i upphandlingen. Det hade ju minst sagt varit det enkla att komplettera med. Trodde aldrig att det skulle vara så mycket jobb som det visade sig bli med att bygga pool. Men det är klart, husbygge och poolbygge är två ganska skilda saker. Vet jag nu... Återkommer som sagt när Pahlén sagt sitt.

Utloggad Poolnicke

SV: Hur lång tid tar det...
« Svar #12 skrivet: september 20, 2006, 06:51:10:10 »
Som referens så ligger min pool på 32 grader just nu! Har kört min värmepump hela dygnet i tre dagar för att se om det gick att nå "Juli-temp" i andra halvan av september.

Volym: 25 kbm
Värmepump: Gullberg & Janssons GJPACW20
Pooltäcke: sliten press som släpper igenom vatten överallt.
Isolering: 20 mm cellplast på sidorna, 20 mm styrofoam under poolen

/Poolnicke
Pool:Åttan 6,25x3,6x1,5.
 Solfångare 16 m².
Poolvärmepump.
/Pool är livet! ;D

Utloggad socom

SV: Hur lång tid tar det...
« Svar #13 skrivet: oktober 12, 2006, 21:52:53:53 »
Ja, nu har vi fått en lösning... det blev komplettering med elpatron. Väntar dock med installation till våren. Och så har jag fått rådet att se till så att dräneringen hålls nere så mycket som möjligt eftersom såklart grundvattnet sjunker. Och eftersom det var ett fasligt sjå att få dräneringen på plats så känns det väl bra om den kan göra nytta! Jag återkommer till våren och berättar hur varmt vi får i baljans alla 63 kubik.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag