VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Köptips: badtunna paket med filter, pump, värmare  (läst 6081 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

lasse_hifi

  • Gäst
lasse_hifi
Köptips: badtunna paket med filter, pump, värmare
« skrivet: mars 03, 2014, 15:20:59:59 »
Hej, vi går i köptankar för en badtunna och har kollat runt bla. på Blocket där ett antal firmor säljer kompletta paket. Vi har tänkt använda badtunnan primärt under sen vår, sommar och tidig höst och vill därför ha ett komplett paket med möjlighet till elvärmning för hålla en lagom temp utan att elda med vedkamin.

Anledningen till att jag kollar på badtunna istället för ett spabad är främst prisskillnaden och att jag vill ha möjlighet att enkelt kunna byta ut komponenter (pump, filter etc.) utan att vara beroende av ett speciellt fabrikat.

Jag tar gärna emot köptips då jag har svårt att se skillnader mellan tillverkare i de många annonser som finns på Blocket.

Poolgiganten

Utloggad mac-jones

  • Badmästare
  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Visby
  • Antal inlägg: 36
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Köptips: badtunna paket med filter, pump, värmare
« Svar #1 skrivet: mars 15, 2014, 10:57:19:19 »
Kolla på www.poltec.se dom har olika varianter och framförallt bra priser.

Mvh M.Jones (Visby)

lasse_hifi

  • Gäst
lasse_hifi
SV: Köptips: badtunna paket med filter, pump, värmare
« Svar #2 skrivet: mars 17, 2014, 07:56:49:49 »
Tack för tips om Poltec. De hade dock inget paket med både kamin och elvärmare men jag antar att det går att kombinera. Fler tips mottages tacksamt!

Gerry Rasch

  • Gäst
Gerry Rasch
SV: Köptips: badtunna paket med filter, pump, värmare
« Svar #3 skrivet: april 19, 2014, 08:16:50:50 »
Vi byggde en badtunna förra sommaren med ett paket från badtunna24
Vårt paket var dock med vedkamin men den använder vi bara under vintern, under sommarhalvåret värmer solen tunnan till badtemperatur runt 30° och skulle det vara molnigt några dagar slår vi på elvärmaren som var med i paketet.
http://www.badtunna24.se/butik/terrasspooler/89-jacuzzi-paket-m-1.html

lasse_hifi

  • Gäst
lasse_hifi
SV: Köptips: badtunna paket med filter, pump, värmare
« Svar #4 skrivet: april 21, 2014, 21:48:07:07 »
Tack för tips. Det är lite lockande att köpa en byggsats för att anpassa precis som man vill ha det. Inget köpt ännu men snart är sommaren här  :)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan