CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Skyddsnät till pool  (läst 14099 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad asil

Skyddsnät till pool
« skrivet: maj 03, 2009, 11:09:05:05 »
Hej!

Vi har just ordnat med en pool, 5 m i diameter och 1,5 m djup, och funderar nu hur vi ska göra med säkerheten. Först tänkte vi ha staket runt, men på boverket säger de att det också går bra att täcka över poolen med ett skyddsnät med högst 50 millimeter maskvidd. Skyddet måste alltså klara av vikten av ett barn utan att ge vika. Detta låter väldigt intressant.  O0

Är det någon som har gjort något liknande? Vart kan man köpa sådant nät?

Poolgiganten

Utloggad Hobby-03

SV: Skyddsnät till pool
« Svar #1 skrivet: maj 03, 2009, 12:30:26:26 »
Det är nog det vanligaste sättet att skydda sig oönskade gäster i poolen. finns en uppsjö av poolskydd kolla hos t ex  svenskapoolfabriken.se
Kom ihåg inget är omöjligt bara viljan finns.

Utloggad asil

SV: Skyddsnät till pool
« Svar #2 skrivet: maj 03, 2009, 12:34:57:57 »
Men det är inte ett poolskydd jag är ute efter utan ett nät.

Utloggad Hobby-03

SV: Skyddsnät till pool
« Svar #3 skrivet: maj 03, 2009, 12:47:01:01 »
Undrar bara varför du skall ha ett nät? det stoppar ju kanske att barn inte ramlar i, men om du ändå inte använder poolen så hjälper ju inte nätet att hålla ner värmeförluster, avdunstning, skräp mm mm
Kom ihåg inget är omöjligt bara viljan finns.

Utloggad asil

SV: Skyddsnät till pool
« Svar #4 skrivet: maj 03, 2009, 14:04:17:17 »
Vi har redan köpt "bubbelplast" som vi ska lägga över och som hjälper till att värma upp poolen om det är sol ute. Men det är ju inget skydd precis, så därfö kompletterar vi med nät. Skyddsöverdrag var inte intressant för oss.

Utloggad Daphne

SV: Skyddsnät till pool
« Svar #5 skrivet: maj 03, 2009, 16:19:46:46 »
Hejsan,
Vet inte om det hjälper dig men det poolskydd som jag köpte till min pool är ett enkelt poolskydd m gummistoppar det är glesvävt dvs väldigt finmaskigt och skulle väl om man vill kunna kalla det för ett skyddsnät, skulle tro att det är ett poolskydd som Boverket menar och att de genom att skriva "skyddsnät" inte ger någon särskild poolskyddsleverantör reklam.
Poolstores Flexipool 4x8 m Roman-end trappa, Carraraliner, Zodiac Tri Mid Saltklorinator, Fairland VP samt ett Klasik No Line Tak!

Utloggad asil

SV: Skyddsnät till pool
« Svar #6 skrivet: maj 03, 2009, 19:36:34:34 »
Hmm, tror du det kan vara ett vanligt poolöverdrag som de menar.... Jag hade hoppats på ett nät eftersom jag vill att "bubbelplasten" skall få allt solljus... ???. Jag vill ju inte ha varken skyddsöverdrag, staket eller obehöriga i poolen....

Utloggad William

SV: Skyddsnät till pool
« Svar #7 skrivet: maj 03, 2009, 19:55:05:05 »
Hmm, tror du det kan vara ett vanligt poolöverdrag som de menar.... Jag hade hoppats på ett nät eftersom jag vill att "bubbelplasten" skall få allt solljus... ???. Jag vill ju inte ha varken skyddsöverdrag, staket eller obehöriga i poolen....
Jag tror som Daphne skriver ang. "nät".
Bubbelplasten är bra så länge den inte går sönder, och det gör den på två kanske tre år. Vi har förbrukat några stycken men kommer inte att köpa någon mer.
Smart poolare, född 1935.
Kan lite om mycket samt mycket om pool efter 25 år.
Kör Mac OSX, Macfrälst!

Utloggad htb

SV: Skyddsnät till pool
« Svar #8 skrivet: maj 27, 2009, 08:16:40:40 »
Ska själv köpa ett nät som skydd och har hittat ett här: http://www.poolcentersyd.se/catalog4.html
Maskorna är endast någon millimeter så vattnet går igenom men inte löv och annat man inte vill ha i vattnet.
Funkar bra med bubbelfolie under.
Du anger måtten du vill ha så får du det med gummistroppar och små smarta nedsänkta hållare som enkelt lyfts upp från trädäck/stenläggningen runt poolen.
Finns i blått och grått.

Utloggad Pea

SV: Skyddsnät till pool
« Svar #9 skrivet: maj 27, 2009, 19:22:42:42 »
Jag tror som Daphne skriver ang. "nät".
Bubbelplasten är bra så länge den inte går sönder, och det gör den på två kanske tre år. Vi har förbrukat några stycken men kommer inte att köpa någon mer.

vilken kvalitet har ni köpt då?
vi köpte en 500 micron och den är som ny efter 3 år. grannen har en billig variant som faller sönder efter lika länge.
« Senast ändrad: maj 27, 2009, 20:53:56:56 av Pea »
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag