CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Bästa pooltäckningen?  (läst 3000 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad vgulda

Bästa pooltäckningen?
« skrivet: maj 18, 2014, 09:37:19:19 »
Hej
Vi har nyligen flyttat in i ett hus med en härlig pool på 5x10 meter. Tyvärr har tidigare ägaren bara haft en kraftig presenning och spänt över poolen, och det funkar inte för oss. Vi funderar nu som bäst på vilken typ av täckning som är bäst. Där vi bodde tidigare hade vi lameller och det var ju snyggt och smidigt, men det hindrade ju inget skit från att ramla ner i poolen.
Har nu tittat på pooltak, men jag tycker att det blir så fruktansvärt dyrt. Ett annat alternativ är täcke med de där aluminiumrören, men det vill min man inte ha. Vad säger ni, experterna? Finns det något alternativ som vi missat? Vilket är den bästa lösningen?

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Bästa pooltäckningen?
« Svar #1 skrivet: maj 18, 2014, 10:30:12:12 »
Billigaste pooltaket till er pool är nog Klasik C som går att hitta för 70000 kr. Ska det vara barnsäkert så duger inte de billigaste överdragen. Ett bra överdrag som t ex Rib-Cover kostar ju också en del.

Det finns ett tak som heter Zabra som liknar ett pooltak men använder presenning. Kostar ca 50000 kr i er storlek. http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5204.0

Bästa lösningen är enligt mig pooltak. Enda alternativet till det är inomhuspool.  O0
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag