VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Zabra, någon som känner till?  (läst 27121 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Zabra, någon som känner till?
« Svar #20 skrivet: maj 26, 2010, 10:22:13:13 »
Har så smått börjat mäta och planera för altanen och tittade på skenorna till Zabra och öppnade lådan som kom med. Där i låg monteringsanvisningarna för taket som jag inte kollat på tidigare...

Som en liten uppdatering, daxx; Jag måste säga att det är bland det bästa jag sett i instruktionsväg!

De har verkligen ansträngt sig för att gör det enkelt för en att montera och det tycker jag betyder en hel del för intrycket av produkten!

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Poolgiganten

Utloggad CeeJay

SV: Zabra, någon som känner till?
« Svar #21 skrivet: september 20, 2011, 15:36:07:07 »
Har så smått börjat mäta och planera för altanen och tittade på skenorna till Zabra och öppnade lådan som kom med. Där i låg monteringsanvisningarna för taket som jag inte kollat på tidigare...

Som en liten uppdatering, daxx; Jag måste säga att det är bland det bästa jag sett i instruktionsväg!

De har verkligen ansträngt sig för att gör det enkelt för en att montera och det tycker jag betyder en hel del för intrycket av produkten!

//Anders

Hej! Jag är mycket intresserad av Zabra och undrar om Dina erfarenheter under året?
10 x 5m markpool från Svenska Poolfabriken med 3m Roman End.

Utloggad scharan

SV: Zabra, någon som känner till?
« Svar #22 skrivet: september 20, 2011, 20:36:11:11 »
Jag har Zabra över vår pool,vi montera detta i junioch det enda jag har att säga är O0 Bara positivt. Lätt att montera, enkelt att dra fram och tillbaka. Och dessutom går det att bada under trots att jag är 193 cm lång. Under den tid vi haft det så har temp sjunkit ca 0,4¨-0,5 grader per natt och det är oisolerat.
Nu kommer väl snart en massa snö, men jag känner ingen oro för det för det verkar stabilt gjort. Hoppas jag tycker det samma i vår.
//Johnny//

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Zabra, någon som känner till?
« Svar #23 skrivet: september 21, 2011, 10:14:08:08 »
CeeJay, jag kan bara instämma med Johnny ovan!

Det har fungerat kanon, isolerar bra som bara den och mycket lätt att sköta och hantera. I vintras hade jag dryga 80 cm snö på taket och det har inte flyttat sig alls.

Man ska dock komma ihåg att beställa rätt skenor direkt om du ska ha nedsänkta skenor. Skenorna måste fästas rejält för att klara snötyngden och nu såg jag att de har "vinter-ankare" också.
Jag har dragit i 10 mm däcksbultar i altanen i ändorna på skenorna där jag spände rejäla spännband i vintras till första/sista vagnen för taket.

Mvh,
Anders

AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad scharan

SV: Zabra, någon som känner till?
« Svar #24 skrivet: september 21, 2011, 16:33:38:38 »
Jag har provat nu inför vintern att i stället för att köpa dyra vinter ankare köpt billiga spännband som jag satt på varannan båge och dragit ihop. Taket går lika lätt att flytta med dom på plats, och dessutom kan ju inte skenorna flytta sig för spännbanden och bågarna tar tyngden. Sen gör jag som Awasen sätter ett band i varje ände. O0

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Zabra, någon som känner till?
« Svar #25 skrivet: maj 27, 2012, 09:55:32:32 »
Hej alla,

Ni som har erfarenhet av Zabra, jag har köpt ett sådant skydd men har fastnat lite i monteringen. När jag borrade hålen för att färsta popnitarna och duken på gavlarna så upplevde jag att det blev väldigt mycket vassa metalbitar som kom från hålen. Nu är jag livrädd för att börja borra med taket monterat över poolen som beskrivningen säger. Det kommer ju ramla ner metalspån i poolen och riskera att förstöra duken för att inte prata om någon kliver på det.

Vad gör jag? Jag har inget utrymme där jag kan sträcka ut hela skyddet montera och sedan lyfta tillbaka tyvärr. Har ju så lite kvar av monteringen :-(
Swimspa 17fx från Hydropool.

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Zabra, någon som känner till?
« Svar #26 skrivet: maj 27, 2012, 19:27:17:17 »
Hej alla,

Ni som har erfarenhet av Zabra, jag har köpt ett sådant skydd men har fastnat lite i monteringen. När jag borrade hålen för att färsta popnitarna och duken på gavlarna så upplevde jag att det blev väldigt mycket vassa metalbitar som kom från hålen. Nu är jag livrädd för att börja borra med taket monterat över poolen som beskrivningen säger. Det kommer ju ramla ner metalspån i poolen och riskera att förstöra duken för att inte prata om någon kliver på det.

Vad gör jag? Jag har inget utrymme där jag kan sträcka ut hela skyddet montera och sedan lyfta tillbaka tyvärr. Har ju så lite kvar av monteringen :-(

Jag lade en bit frigolit under som borrspånet trillade på...

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Zabra, någon som känner till?
« Svar #27 skrivet: maj 27, 2012, 21:38:12:12 »
Jag lade en bit frigolit under som borrspånet trillade på...

//Anders
Smart, det var ingen dum ide. Tack
Swimspa 17fx från Hydropool.

BJ

  • Gäst
BJ
SV: Zabra, någon som känner till?
« Svar #28 skrivet: maj 06, 2014, 11:11:05:05 »
Tänkte höra hur ni upplever Zabra täckningen nu, efter några vintrars erfarenhet.
fördel nackdel i jämförelse med ett pooltak med kanalplast?

//Jörgen


Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag