Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Automatiskt pooltäckning  (läst 3635 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Göran Svensson

Automatiskt pooltäckning
« skrivet: maj 12, 2015, 23:54:41:41 »
Efter att ha haft miamicover pooltäckning med de problem det inneburit, tungt veva av, tungt dra på, vevar, kugg som gått sönder, trots jag haft med utväxling på veven.
Såg på byggmässan för något år sen en pooltäckning från Zabra, har velat lite efter det , om det skulle vara plast tak mm, till slut bestämde vi oss, köpte ett från Zabra, är helnöjda, funkar kanon, lätt att montera, slippa allt vad det heter med plåtar mm, detta klarar vintern med.
Så skönt att bara trycka på fjärren, så öppnar det upp alt stänger.
Kan rekommendera detta mycket

Poolgiganten

Utloggad Göran Svensson

SV: Automatiskt pooltäckning
« Svar #1 skrivet: juni 06, 2015, 22:57:54:54 »
Så jäkla skönt slippa plåtar, plocka undan, tvätta mm, nu är det bara att trycka på knappen jippppiiii

Kinnhov

  • Gäst
Kinnhov
SV: Automatiskt pooltäckning
« Svar #2 skrivet: juni 10, 2015, 09:19:38:38 »
Låter intressant, hur exakt ser det ut och fungerar? Och såklart vad är kostnaden?

Berätta gärna mer.

Utloggad Viper

SV: Automatiskt pooltäckning
« Svar #3 skrivet: juni 30, 2015, 20:26:55:55 »
gärna ifall du kan lägga ut lite bilder på ditt zabra pooltäckning

Utloggad Tjalle

SV: Automatiskt pooltäckning
« Svar #4 skrivet: juli 01, 2015, 10:42:10:10 »
Göran.
Jag har sett bilder på Zabra och jag tror att det kan vara vettigt, men:
-det är INTE automatiskt - det är elektriskt manövrerat
-jag är INTE övertygad om att det klarar 50 cm blöt snö - utan att man skrapar av.
-många klagar på utseendet på pooltak - Zabra!?
-kostnad jfr pooltak?

Utloggad Rasmus

SV: Automatiskt pooltäckning
« Svar #5 skrivet: juli 01, 2015, 13:57:01:01 »
Jag var själv snubblande nära på att köpa Zabra. Den stora anledningen för mig var att det är det pooltak som kräver minst "uppställningsplats" bakom poolen. I mitt fall fanns det inga 2-3m att använda. Har för mig att Zabra för en 7m pool endast krävde 70-90cm

Min föräldrar köpte ett Zabra året innan vi byggde vår pool och första vintern hade vi faktiskt, trots att vi bor i Skåne, en hel del blötsnö. Det kan nog ha varit 40-50cm när det var som värst och deras Zabra har höll.

Utseendemässigt så finns det väl inga pooltak som är vackra?

Kostnadsmässig fick vi en offert på 35kkr för 3x7m pool vilket jag upplevde som billigare än andra pooltak.

Nu valde vi som sagt inte Zabra utan gjorde poolen större och valde ett klassiskt rollover-skydd istället. Men jag tycker fortfarande att det är en bra lösning som man bör ha med i tankarna när man bygger pool.

PP-Pool 3,5x7 från SöderroGård.
GullbergJansson PACW1V-15
http://poolbygget.wordpress.com/

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag