Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: pool byggare  (läst 3899 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad crille

pool byggare
« skrivet: december 17, 2006, 21:57:32:32 »
Är intresserad vad matralet kan kosta till
formsvetsad liner 8x4m plus trappa
Det borde finnas lite bilder  eller info hur man gör när man lägger formsvetsad liner .Någon som har ett tips?

Mvh crille

Poolgiganten

Utloggad Pool konsulten

SV: pool byggare
« Svar #1 skrivet: december 18, 2006, 21:17:54:54 »
Hej.

Materialet kostar lite olik aberoende på kvalitet och var man köper det,

Bilder och tips på hur man svetsar finns det men man bör normalt inte göra sådant själv
då det är svårt att få tilldet.

dock finns det flera poolfirmor som kan hjälpa till med detta.

Utloggad crille

SV: pool byggare
« Svar #2 skrivet: december 18, 2006, 21:57:06:06 »
 Hej o tack för svaret

Jag har lite förutsättningar att lyckas min svärfar är matt läggare och har en kompis som är takläggere .Men ingen av dem har gjort någon pool.Men om jag kunde hitta någonstans hur man gör  och vad matrialet kan kosta så kunde jag kanke lägga ner min tankar på en formsvetsad pool.Och köpa en färdig liner och trappa vilket kanske blir billigare.Jag har nu murat en pool 8x4m där jag har kämnat öppet på ena gaveln för en trappa som hag hade tänkt att mura.

Mvh Christer

Utloggad Steffe

SV: pool byggare
« Svar #3 skrivet: december 19, 2006, 10:41:49:49 »
Hej,

Om du önskar en manual så kan du ta kontakt med det här företaget (se länken nedan). Jag har sett en manual tidigare som kommer från det här företaget hos en svensk poolleverantör. Frågan är bara om de är snällla nog att skicka den till dig på mail eller nåt. Själva materialet kan du få tag på hos någon poolförsäljare som säljer Astrals produkter. De säljer 1,5 mm armerad PVC liner på rullar. Tror priset är ligger mellan 250-300 kr/kvm inkl. moms. Kan ju vara lägre pris beroende på vilken poolhandlare du pratat med. Kan ju vara käckt att fråga lite olika.

http://www.ceplastik.com/

//Steffe

Utloggad Steffe

SV: pool byggare
« Svar #4 skrivet: december 19, 2006, 16:31:34:34 »
Hej igen Crille,

Gå in på länken nedan så hittar du instruktioner angående hur man gör när man svetsar liner. Länken är till företaget som tillverkar Alkorplan vilket nog är det största namnet när det gäller liners för platssvetsning. Där kan du hitta manualer och allt i PDF-format. 

http://www.renolit.de/English/SALES_DIVISIONS/_b_RENOLIT_b_i_WATERPROOFING_i_/Swimming_Pool/Installation.htm

//Steffe
« Senast ändrad: december 19, 2006, 16:57:38:38 av Steffe »

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag