Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Läckande spa!!  (läst 26370 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad kalle lkpg

SV: Läckande spa!!
« Svar #20 skrivet: september 03, 2017, 08:49:30:30 »
Som någon tidigare skrev så tycker även jag silicon fungerar mycket dåligt. Vattnet letar sig bara runt. Plast är i regel fet så det måste vara ett medel som fäster på det. Jag har använt ett 2-komponentslim med stor framgång. Vill minnas att det är Loctite eller 3M. Bäst blir i regel att göra det riktigt och rätt från början.

//Kalle
Arctic Spa Frontier

Poolgiganten

Utloggad Antela

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Stenungsund
  • Antal inlägg: 22
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Läckande spa!!
« Svar #21 skrivet: september 03, 2017, 11:12:52:52 »
Om det är slangen som läcker i kopplingen så är det bara att skära av den och ta en varmluftpistol eller liknande och värma på slangbiten som är kvar i kopplingen och försiktigt peta men en skruvmejsel så brukar man kunna få ut slangbiten utan att förstöra kopplingen. Sen bara att putsa med sandpapper och skarva på en ny slangbit.

LindaH

  • Gäst
LindaH
SV: Läckande spa!!
« Svar #22 skrivet: september 03, 2017, 12:31:03:03 »
Tack för svar!
Ah, ok, vi får göra det ordentligt, kruxet är att jag inte vet var det läcker, slangen eller mot karet. Kanske borde göra om båda för att vara på säkra sidan?

Tommy Johansson

  • Gäst
Tommy Johansson
SV: Läckande spa!!
« Svar #23 skrivet: december 18, 2018, 23:25:31:31 »
Hej,

Jag har ett likadant spa som också läcker ett par VM per dygn. Hittar ingen läcka på pumpar eller slangar.  Tyvär då är det delvis inbyggt och därmed omöjligt att komma åt att leta vid alla munstycken. Någon som har erfarenhet av var man ska böra leta eller om det kan tänkas funka med fix a leak?

Pelle Lindholm

  • Gäst
Pelle Lindholm
SV: Läckande spa!!
« Svar #24 skrivet: november 01, 2020, 11:03:41:41 »
Hej,
Var kan man köpa ”Fix a leak” ?
Pelle

Utloggad Lassse


Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan