CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Avdunstning läcka?  (läst 4018 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lugaid

Avdunstning läcka?
« skrivet: augusti 05, 2009, 16:37:36:36 »
Hej!

Är det möjligt att det sjunker 1 cm på 24 timmar, pooltäcke på under alla 24 timmar, halv mulet med temperaturer från 14-24 grader C i luften ca 24 grader C i poolen.

Hade alla in utlopp fria medans jag fyllde vatten i poolen och där kunde ja inte se nån läcka.

Poolgiganten

Utloggad aromata

SV: Avdunstning läcka?
« Svar #1 skrivet: augusti 05, 2009, 16:53:00:00 »
1 cm är ganska många liter. Troligen en läcka skulle jag tro.

Utloggad lugaid

SV: Avdunstning läcka?
« Svar #2 skrivet: augusti 05, 2009, 17:56:18:18 »
Japp efter lite beräkningar så handlar det om ca 250 liter, och efter att varit i poolen precis så blir jag mer misstänksam mot lampan vet att jag redan vi montering av lampan svor på packningarna som följde med, men men.

Nu har jag en annan fråga, istället för att låta nivån sjunka i sin egen takt så tänkte jag tömma poolen till lägsta genomförning sedan vänta en dag å se om nivån sjunker gör den inte det fyller ja på tills ja kommer över nästa lägsta genomförning osv, om jag nu lyckas hitta en läcka på de visset så blir det ju att tömma igen för att fixa felet, om det tex skulle vara lampan som jag misstänker är det säkert att lossa linern på den sidan för att sen fixa problemet eller tror ni att det kommer bli problem att få dit den igen med alla hål som finns?

Utloggad JoelKil

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Sthlm
  • Antal inlägg: 245
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar som poolmontör
    • Visa profil
SV: Avdunstning läcka?
« Svar #3 skrivet: augusti 05, 2009, 18:17:40:40 »
gör tvärtom isåntfall. låt vattnet sjunka tills det stannar. Kanske slutar vid skimmern och då har du sparat vatten/tid

Utloggad aromata

SV: Avdunstning läcka?
« Svar #4 skrivet: augusti 05, 2009, 18:25:12:12 »
gör tvärtom isåntfall. låt vattnet sjunka tills det stannar. Kanske slutar vid skimmern och då har du sparat vatten/tid

Slutar det inte vid skimmern förlorar man kanske mer tid, vad vet jag?

Utloggad utopiazz

SV: Avdunstning läcka?
« Svar #5 skrivet: augusti 05, 2009, 19:34:27:27 »
gör tvärtom isåntfall. låt vattnet sjunka tills det stannar. Kanske slutar vid skimmern och då har du sparat vatten/tid

Slutar det inte vid skimmern förlorar man kanske mer tid, vad vet jag?

Ett alternativ är att först låta det sjunka till det är under skimmern och sedan tömma till lampan. Eller så tömmer man till lampasn underkant, monterar om lampan, fyller poolen helt och håller tummarna

Utloggad lugaid

SV: Avdunstning läcka?
« Svar #6 skrivet: augusti 05, 2009, 21:25:18:18 »
Har haft det under skimmern 1 dag redan.

Edit: Tar frigolit skada av klor?

Utloggad utopiazz

SV: Avdunstning läcka?
« Svar #7 skrivet: augusti 05, 2009, 21:34:53:53 »
Har nivåsänkningen stannat precis under skimmer så borde ju läckan vara där

Utloggad lugaid

SV: Avdunstning läcka?
« Svar #8 skrivet: augusti 05, 2009, 21:51:55:55 »
Har nivåsänkningen stannat precis under skimmer så borde ju läckan vara där

De sjunker fortfarande.

Utloggad utopiazz

SV: Avdunstning läcka?
« Svar #9 skrivet: augusti 06, 2009, 00:07:23:23 »
Om du är säker på att linern är hel så är det väl bara att pumpa ur tills du är ovanför nästa anslutning

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag