VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Saltgenerator från Intex  (läst 121789 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Poolgiganten

Utloggad sege

SV: Saltgenerator från Intex
« Svar #181 skrivet: april 27, 2020, 08:37:58:58 »
Någon som kör med, vad jag förstår, nya modellen CG-26670 och har en åsikt om den?

Utloggad henrik79

SV: Saltgenerator från Intex
« Svar #182 skrivet: maj 07, 2020, 13:19:56:56 »
Någon som kör med, vad jag förstår, nya modellen CG-26670 och har en åsikt om den?

Hej!

Vi har dragit igång en intexpool med denna saltklorinator och har kört den under ca 2 veckor nu. Mina tankar:

- Trevlig design, ser modern ut, men är lite plastig och klen när man som vi kör med 50 mm PVC-slang.

- Enheten var död från fabrik, skruvade isär den och såg att en kabel hade lossnat från kraftmatning till kretskort. Tryckte i denna kabel och vips fungerade den. Slarvigt!

- Enheten saknar all form av timerinställning, man kan ställa in drifttid i timmar från det att man gör inställningen. Om man t.ex. satte den till 4 timmar kl 10:00 och vill öka till 5 timmar måste man göra detta kl  10:00 så man inte rubbar starttid. Helst vill man ju köra pump, värmare och salt i synk. Obegripligt om du frågar mig.

- Går inte att styra med extern timer, bryter man matning startar enheten i standbyläge. Den gamla enheten startade direkt.

- Gör det den ska, varnar för låg salt samt dåligt flöde.

- En leksak till de som sätter priset först.

Helt klart stör jag mig mest på frånvaron av en riktig timer med klockslag. Kör man pumpen dygnet runt gör väl detta inget, men vi kör endast pumpen 8 timmar om dagen, och då gäller det ju att starta klorinatorn så den hinner köra sina timmar inom pumpens driftsfönster. Meckigt värre, speciellt om det blir strömavbrott, då är alla inställningar puts väck. Detta gäller för pump också :/

/H

Utloggad xCxJx

SV: Saltgenerator från Intex
« Svar #183 skrivet: juli 18, 2021, 15:16:49:49 »
Hej på er. Nu har min trotjänare (intex 8220) dött (larmar hela tiden för låg salt) och som jag förstår går det inte bara att byta ut den mot en https://www.intex-pooler.se/produkt/krystal-clear-saltvattensystem-e-c-o-56-800l-art-26670/

Då den verkar gå i stanbyläge vid bortfall av spänning.
Jag har tidigare styrt den med extern brytare.

Någon som. Har någon bra ide om ersättare?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan