Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Astral poolklorinator som strular !  (läst 1113 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad JGT

Astral poolklorinator som strular !
« skrivet: augusti 16, 2022, 10:55:38:38 »
Har en klordoserare från astral pool. Som nu inte fungerar som den ska.
Någon som har en liknande lösning som kan förklara hur den doserar ut det klorhaltiga vattnet i mitt system ?
Puckarna läggs i behållaren och där finns ett "sugrör" jag förmodar att ventilen man justerar från 0-6 stryper eller öppnar sugrörets flöde så mer eller mindre klorvatten kommer ut i flödet under där jag har 50mm slangarna.

Kan kanske vara obegripligt, men jag gör ett försök.. ::)

Poolgiganten

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Astral poolklorinator som strular !
« Svar #1 skrivet: augusti 17, 2022, 22:05:46:46 »
Jag har en liknande. Du har helt rätt i dina antaganden. "Sugröret" ska leda en del av vattnet förbi klorpuckarna som löses upp långsamt och leds ut i vattnet igen.

Vad har du för klorpuckar?
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad JGT

SV: Astral poolklorinator som strular !
« Svar #2 skrivet: augusti 18, 2022, 10:42:56:56 »
 O0 Tack, kul att någon har samma typ.
Jag har dessa 90gr puckar..
https://www.poolklor.com/produkt/multipuckar-90-klor-1-kg/
Och har fortfarande problem fick hälla i chockklor igår igen i breddavloppet för att få upp klorhalten. Har skruvat upp den till 4an nu på klorinatorn. Men misstänker att något har täppts till..
Har du haft liknande problem ?
Hur kan jag säkerställa att den fungerar utan att behöva montera bort den och och blåsa rent allt ?

Utloggad JGT

SV: Astral poolklorinator som strular !
« Svar #3 skrivet: augusti 21, 2022, 09:17:41:41 »
Sugröret hade täppts till ,gjorde rent det och fyllde upp med vatten la i 3 nya puckar , så nu fungerar det. Men nya problemet är att jag har nu för högt klorvärde, har nu justerat ned ventilen till 1..

Utloggad JGT

SV: Astral poolklorinator som strular !
« Svar #4 skrivet: augusti 22, 2022, 23:34:02:02 »
Har nu för högt klorvärde igen och när jag stryper klorinatorn ned under 1 så slutar den dosera då vattennivån sjunker i doseraren till under sugröret efter någon dag. Kan man använda en annan typ av klorpuckar som då inte är så starka ?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan