VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Bioniser - erfarenheter efterfrågas då den nu använts ca 10år  (läst 1348 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad andreas72

Har läst en del i forumet om att några kör bioniser. Nu har det gått nästan 10 år sedan de inläggen och är nyfiken på hur upplevelsen är med det systemet. Kan några av er som kör bioniser sedan många år dela er erfarenhet?

Går i tankarna nu på att byta från baquacil, då mina barn fått irriterad hud på några ställen samt att det smakar mycket illa. Dessutom helt omöjligt att hålla koll på nivåerna med mätstickorna - verkar inte finnas så bra mätutrustning. Dessutom har det kommit fram att PHMB är cancerframkallande! Känns så där.

/Andreas

Poolgiganten

Utloggad Bionicer

SV: Bioniser - erfarenheter efterfrågas då den nu använts ca 10år
« Svar #1 skrivet: augusti 12, 2018, 17:06:06:06 »
Har avänt  Bionizer i 4 år, det fungerar bra för mig.
Man får tillsätta sänk Ph eller syra och Bikarbonat för att justera ph och alkalinitet
Sen chockklorerar jag varannan månad.
Har polen inne och ville inte ha klorlukt i hela huset

/Anders

Utloggad Erica

SV: Bioniser - erfarenheter efterfrågas då den nu använts ca 10år
« Svar #2 skrivet: augusti 13, 2018, 21:06:37:37 »
Har avänt  Bionizer i 4 år, det fungerar bra för mig.
Man får tillsätta sänk Ph eller syra och Bikarbonat för att justera ph och alkalinitet
Sen chockklorerar jag varannan månad.
Har polen inne och ville inte ha klorlukt i hela huset

/Anders

Klorlukt i hela huset ? Då har man alldeles för hög klornivå och troligtvis också en massa bundet klor - för det är det som luktar. I en offentlig pool fodras mycket högre klornivåer och många fler badande tillför mera föroreningar varför det bildas mera bundet klor. I en privat pool kan man dra ned klorhalten och slippa sådana problem. Vi har också en inomhuspool och det luktar rakt inte klor i huset, inte ens i poolrummet.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan