VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Problem med Brilix XHPFD100 värmepump  (läst 628 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad janne67

Problem med Brilix XHPFD100 värmepump
« skrivet: maj 25, 2023, 20:20:25:25 »
Hej!

Vi har problem med vår värmepump som var köpt 2018. Den ger inga felmeddelanden eller något. Den startade och gick en dag i förgår. Fläkten går men när jag tror den ska starta kompressorn så surrar den till några sekunder (vid 16-17 sekunder in i filmen) och manometern på filmen rör sig lite lite neråt och sedan slutar suret och manometern "släpper" tillbaks. Någon som har varit med om något liknande eller vet vad felet kan vara? den verkar inte ge någon värme heller eller frosta av. I förgår när vi startade och fungerade (temp diff in -ut ca 2grader) den så frostade den av några gånger under dagen,  men inget idag vad jag sett.

Mvh
Jan

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Problem med Brilix XHPFD100 värmepump
« Svar #1 skrivet: maj 25, 2023, 22:26:18:18 »
Kan inte se filmen , men det låter som kompressorfel , jag har haft 2 st Brillix i mitt liv , ingen av dem har fungerat i mer än 6-8 säsonger, sen har jag köpt ny .

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan