VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Rund pool 5,5m - första poolprojektet  (läst 19929 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Basic

SV: Rund pool 5,5m - första poolprojektet
« Svar #40 skrivet: juli 27, 2021, 19:58:28:28 »
Äntligen, reglat färdigt nääästan allt runt och även monterat provisoriska stöd till skyddstäcket samt spänt upp det.... Nu kan man sova i lugn och ro utan risk för att någon trillar i under dygnets mörka timmar.


Poolgiganten

Utloggad joyride

SV: Rund pool 5,5m - första poolprojektet
« Svar #41 skrivet: juli 31, 2021, 16:31:00:00 »
Här ser du vertikalerna på denna bild, de gråa delarna.

Idag hoppas jag bli klar med reglingen av trall så skyddstäcket kan sättas på.

Kanske hinns montering av skimmer och igångsättning av pump...

Ahh, ok. Är inget sånt alls på min, märkligt ändå  <hmm>

Utloggad Basic

SV: Rund pool 5,5m - första poolprojektet
« Svar #42 skrivet: augusti 02, 2021, 09:19:46:46 »
Ahh, ok. Är inget sånt alls på min, märkligt ändå  <hmm>

Kan det vara så att din pool ska återfyllas och därför behövs inte dom? Vår pool är fristående och ska inte återfyllas.

Utloggad Basic

SV: Rund pool 5,5m - första poolprojektet
« Svar #43 skrivet: augusti 02, 2021, 09:27:48:48 »
En uppdatering av bygget. Helgen har ägnats åt att få färdigt allt beträffande poolen. Cirkulationspumpen startades upp och klorering gjordes enligt alla instruktioner. Här en bild för referens när systemet är fräscht.

Dag 2 blev nivåerna stabilare så igår den 1 Augusti blev det ett premiördopp. 17 grader i vattnet. Lagom.  :D

Dessvärre har jag på kvällen tömt till under skimmern då det droppade lite från ett ställe. Ska under närmsta dagarna demontera den och se vad det kan bero på. Några strängar silikon skulle inte skada heller tänker jag.

En fråga till forumet:
Lägger man några varv gängtejp på alla skruvar till skimmern?

(Jag har inte gjort det nu då jag inte sett det i någon instruktion eller video på nätet.)

Utloggad Persmul

SV: Rund pool 5,5m - första poolprojektet
« Svar #44 skrivet: augusti 02, 2021, 10:22:53:53 »
Absolut gängtejp

Utloggad Basic

SV: Rund pool 5,5m - första poolprojektet
« Svar #45 skrivet: augusti 02, 2021, 10:38:18:18 »
Absolut gängtejp

Tack, varför finns inte det med i någon instruktion tänker jag spontant.  <dontkn>

Utloggad joyride

SV: Rund pool 5,5m - första poolprojektet
« Svar #46 skrivet: augusti 02, 2021, 10:43:51:51 »
Du menar på skruvarna som håller ihop skimmern med ramen? Det hade jag aldrig kommit på, har inte sett eller hört det innan. Men jag är ju en total newb  >rulla<

Utloggad Basic

SV: Rund pool 5,5m - första poolprojektet
« Svar #47 skrivet: augusti 02, 2021, 10:49:42:42 »
Du menar på skruvarna som håller ihop skimmern med ramen? Det hade jag aldrig kommit på, har inte sett eller hört det innan. Men jag är ju en total newb  >rulla<

Precis dom menar jag... Idag ska jag demontera allt och även plocka isär skimmern... Silikon på alla ytor och gängtejp på alla skruvar jag ser är vad jag kommer göra!  <hmm> <hmm>

Hittade i någon video att man skulle "påföra en liten klick silikon på/innanför varje skruvskalle"...

 <dontkn> <dontkn>

Tråkigt att göra det efterhand...

Utloggad Persmul

SV: Rund pool 5,5m - första poolprojektet
« Svar #48 skrivet: augusti 02, 2021, 11:15:02:02 »
Ah nej, då misstolkade jag dig. På de skruvarna satte jag ingen gängtejp, jag trodde du menade på bottenskruven i skimmern :)

Utloggad TommyC

SV: Rund pool 5,5m - första poolprojektet
« Svar #49 skrivet: augusti 02, 2021, 13:21:52:52 »
Är det friska packningar på rätt ställen (båda sidor om linern) så borde det räcka. Efter ett antal år så tappar många packningar spänst och det börjar läcka. Vi har sedan flera år silikon istället för packningar.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan