CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Phyxius poolbygge - J&F storpool 5,5m 1,32m  (läst 60318 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Phyxius poolbygge - J&F storpool 5,5m 1,32m
« Svar #60 skrivet: augusti 13, 2007, 09:24:45:45 »
Tackar tackar!

Ja, det är 45x45 som spjälor i räcket men längst upp och längst ner så använde jag 45x95. Överliggare är av dimensionen 34x145 och stolparna är 2st 34x120 med en kärna av 45x70. Många dimensioner blir det.  ;)

Å du Lundberg... det var delvis ditt räcke som av min inspiration till detta räcke. Tack!  O0

Kanon tack för beskrivningen! Kul att jag kunde bidra med något! Jag fick själv inpirationen av någon annan här! :-)

Nu tänkte jag låna din ide när jag ska fixa mitt balkongstaket!  :) Riktigt snyggt måste jag säga!
Swimspa 17fx från Hydropool.

Poolgiganten

Utloggad Phyxius

SV: Phyxius poolbygge - J&F storpool 5,5m 1,32m
« Svar #61 skrivet: augusti 15, 2007, 22:01:56:56 »
Här kommer ett par kassa kort på hur jag placerat spottarna på mitt trädäck. Att det ska va så svårt att ta kort i mörker!  >:( Måste ta och läsa på manualen till kameran hur man ställer slutartider och sånt där tjafs... eller kanske be min fotointresserade sambo ta några bilder. Ska försöka fixa fler bilder imorgon.

Hur som helst så är det Astrum Garden Lights som jag köpte på Jula. Installerade även ett skymmningsrelä med timer som styr när spottarna ska tändas och släckas. Är väldigt nöjd med resultatet faktiskt!



J&F storpool 5,5m i diameter och 1,32m djup. Värmer med Pahléns Maxitemp 51.

Utloggad Phyxius

SV: Phyxius poolbygge - J&F storpool 5,5m 1,32m
« Svar #62 skrivet: augusti 16, 2007, 21:56:52:52 »
Gör ett försök till med ett par förhoppningsvis bättre bilder...

Rätt imponerad av dessa LED-lampor faktiskt. Dom lyser upp väldigt bra i mitt tycke.  O0

Vad tycker ni?






« Senast ändrad: augusti 16, 2007, 22:00:33:33 av Phyxius »
J&F storpool 5,5m i diameter och 1,32m djup. Värmer med Pahléns Maxitemp 51.

Utloggad gumssan

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 244
  • Total likes: 0
  • Poolkungen åttan 7,7*5, 1,5m djup med carraraliner
    • Visa profil
SV: Phyxius poolbygge - J&F storpool 5,5m 1,32m
« Svar #63 skrivet: augusti 17, 2007, 07:08:42:42 »
Det blir urläckert <antman>

Grattis till ett snyggt jobb O0
Poolkungen åttan 7,7*5, 1,5m djup med carraraliner. Vp one pac II.
http://www.familjeliv.se/hem/gumssan/galleri.php

Utloggad 24:an

SV: Phyxius poolbygge - J&F storpool 5,5m 1,32m
« Svar #64 skrivet: augusti 19, 2007, 09:28:25:25 »
Ser ut som ett U.F.O kommer att landa, på dina bilder. :D MEN jag kan tänka mej hur j___a mysigt det är i verkligheten.jag gillar verkligen ditt bygge. Stilrent å snyggt.(min stil) Lycka te`

M.v.h Vi på 24àn

(har själv provat att ta snygga bilder på poolen i mörker men!!! Jag badar hellre än att fota :D)

Utloggad Phyxius

SV: Phyxius poolbygge - J&F storpool 5,5m 1,32m
« Svar #65 skrivet: augusti 19, 2007, 16:53:18:18 »
Tackar tackar... jo det är riktigt mysigt på kvällarna när belysningen är igång.  <sol>
J&F storpool 5,5m i diameter och 1,32m djup. Värmer med Pahléns Maxitemp 51.

Utloggad Phyxius

SV: Phyxius poolbygge - J&F storpool 5,5m 1,32m
« Svar #66 skrivet: augusti 28, 2007, 17:46:09:09 »
Nog är det väl själva F*N!! Har just nu lust att rabbla den längsta svordomsramsa jag bara kan! Vilket klantarsle man är! Rensade förfiltret på cirkulationspumpen i går och ställde då som vanligt sandfiltret i "Closed" för att inte tappa vacuumet så att jag måste fylla slangarna med vatten igen när jag är klar. Glömde bara en sak.... STÄLLA FILTRET I LÄGE "FILTER" IGEN NÄR JAG ÄR KLAR!! Eftersom jag har pumpen på timer så har jag inte märkt att den har gått igång utan att kunna pumpa vatten så nu när jag kikade in i pumprummet efter jobbet så har filterkorgen i pumpen nästan smällt, slangen mellan pump och filter alldeles mjuk och deformerad och gissningvis så är ju alla bussningar och liknande i pumpen helt rökta. Förmodligen bara att kasta pumpen! Så klantigt att man knappt kan bli förbanna på sig själv... SUCK!!!  >:D
J&F storpool 5,5m i diameter och 1,32m djup. Värmer med Pahléns Maxitemp 51.

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: Phyxius poolbygge - J&F storpool 5,5m 1,32m
« Svar #67 skrivet: augusti 28, 2007, 19:25:20:20 »
Jæv... otur, men modig av deg å dele din hendelse til skrekk og advarsel for andre  8)

Filterventilen klarte å stå i mot?

Utloggad Phyxius

SV: Phyxius poolbygge - J&F storpool 5,5m 1,32m
« Svar #68 skrivet: maj 10, 2008, 22:53:10:10 »
Nu har man så äntligen vaknat efter vinterdvalan och pooltankarna har börjat snurra igen.  O0 Vintertid finns ju så mycket annat kul att syssla med här i snön i norr.

Poolsäsongen slutade ju lite abrupt för oss förra året då jag sabbade pumpen det sista jag gjorde. Fixade inte till det i höstas utan tänkte att det där tar jag tag i till våren. Idag var då den dagen då det skulle fixas och jag tänkte att det är väl bäst att jag kopplar in den trasiga pumpen och kollar om den funkar eller ej, innan jag beställer en ny. Sagt och gjort så fixade jag till en ny slang mellan pump och filter, skruvade ihop allt och startade pumpen. Dömm om min förvåning när den pumpar på som den ska, är tät och allt fungerar som vanligt trots att vattnet har kokat i den (läs tidigare i tråden så förstår ni). Det enda jag måste köpa nytt är filterkorgen till pumpen.

Kollade även så alla andra kopplingar var täta samt startade värmepumpen för en snabb kontroll av funktion och allt är ok. Inga läckande packningar eller så. Skönt! Nu är det bara att vänta på att temperaturen ska stabilisera sig kring en 18-20 grader ungefär för det är oftast inte förrän då jag brukar känna badsuget komma krypande. Gissningvis blir det nog till månadskiftet som jag drar igång den.

Kommer fortsättningvis även i år att uppdatera denna tråd med utvecklingen av mitt poolprojekt. "Rom byggdes inte på en dag" heter det ju och så är det nog när man skaffar pool. Man hittar ständigt nya saker man vill göra med sitt poolområde och när man är som jag som vill göra allt själv så kan det ta sin tid ibland då tid är det jag nog saknar mest.

Hoppas nu bara att vi får en riktigt skön poolsommar!  <sol>
J&F storpool 5,5m i diameter och 1,32m djup. Värmer med Pahléns Maxitemp 51.

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: Phyxius poolbygge - J&F storpool 5,5m 1,32m
« Svar #69 skrivet: maj 11, 2008, 00:13:57:57 »

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag