Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Hur lurar man sin värmepump?  (läst 38516 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Hur lurar man sin värmepump?
« Svar #20 skrivet: april 06, 2016, 12:17:46:46 »
Sista inlägget där förstår jag inte. Du får gärna lägga ut texten lite.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Poolgiganten

Utloggad Dimitris76

SV: Hur lurar man sin värmepump?
« Svar #21 skrivet: april 07, 2016, 00:19:44:44 »
Sista inlägget där förstår jag inte. Du får gärna lägga ut texten lite.

Det som jag menar är att vatten med hög HCl konvetration och klorgas som produceras i klorinatorn när puckarna lösas upp är väldigt frätande och kan skada värmeväxlaren och filterns multiventil när pumpen är inte igång.

För att undvika man en sånt reflux måste man installera en bra kvalitets envägsventil mellan växlare och automatiska klorinatorn. Ventilen öppnar och släpper vatten genom när pumpen är på - stängs när pumpen stannar. Den måste vara av bra kvalitet för att kunna motstå korrosion.

/Dimi
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Utloggad Dimitris76

4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Utloggad Dimitris76

SV: Hur lurar man sin värmepump?
« Svar #23 skrivet: augusti 14, 2019, 15:04:51:51 »
Shelly installerad för fjärrstyrning av poolvärme.

/Dimi
« Senast ändrad: juli 23, 2020, 11:52:13:13 av Dimitris76 »
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan