VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Dränering!  (läst 2029 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad dqvarnst

Dränering!
« skrivet: september 06, 2009, 20:53:41:41 »
Jag håller just på att planera poolbygge till nästa sommar. Jag tänker mig en 4,5 m rund pool på 1,5 meters djup, infälld i trädäck. Jag måste gräva ner poolen ca 1,2 m, och har redan en dränering som ligger på ca 30 cm djup. Om jag väljer att ansluta till den så har jag en pool som sticker ca 80-90 cm ner under dräneringen! Fungerar det? Kommer jag få problem? Hur kan jag lösa dräneringen? Hur mycket behöver jag egentligen dränera en rund pool som är endast 4,5 m? Förslag och idéer någon?

Poolgiganten

Utloggad Racing

SV: Dränering!
« Svar #1 skrivet: september 06, 2009, 22:07:38:38 »
Nej, det funkar inte utan att du har en pumpbrunn som ligger lägre än poolen och du pumpar från denna till befintligt avlopp. Du måste ha dränerings rör som ligger lägre än botten på poolen och som går till pumpbrunnen. DEt finns jättemånga beskrivningar och byggbilder på forumet om du söker.
Lecapool 10,5x4 romantrappa.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan