CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Sandfilter Astral 600 mm säljes.  (läst 3671 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
Sandfilter Astral 600 mm säljes.
« skrivet: juli 01, 2008, 10:39:54:54 »
Lätt defekt sandfilter (7 år gammalt) med 2 år gammal centralventil säljes för 2000 kr. I bra skick.
Storlek dia 600 mm, höjd till toppen av centralventilen 1080 mm.

Då vi har vårt filter i förrådet blev jag lätt chockad när jag upptäckte att det läckte lite precis vid dräneringen så jag köpte i panik ett nytt filter...

När jag tömt filtret på sand och rengjort det tog jag ut det i solen (hade tyvärr hunnit fylla och montera det nya) för att se om jag såg "hålet".

Och det gjorde jag, tydligen har gjutningen inte varit helt optimal, så precis vid dräneringen, i botten av filtret skiner ljuset igenom (tunnt material) på två ställen. (diameter på gjutformsdefekterna ca 2-4 mm på var sida om dräneringen)
Det bör inte vara några större problem att fixa med lite plast/padding både på utsidan och/eller insidan.

Kan fixa foton inifrån filtret om nån är intresserad, säljer helst till någon som kan komma och hämta det då det är rätt skrymmande att packa och frakta.

/Rickard
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag