VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Heatforce inverter m45  (läst 3381 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jesperjeppe

Heatforce inverter m45
« skrivet: juni 22, 2019, 12:23:02:02 »
Har köpt en ny heatforce inverter m45 till att värma upp våran pool på 3x6 och nu till saken är den att den värmer å puttrar på men ofta på nätterna så börjar den låta väldigt illa och högt, svårt å förklara hur den låter men det är nästan som att den bromsar och den går ner i varv sen så stannar allt sen hoppar den igång och går ett tag sen så kommer ljudet igen, finns inga felmeddelanden, någon som kan ha nå tips på vad det kan vara.

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Heatforce inverter m45
« Svar #1 skrivet: juni 22, 2019, 14:57:06:06 »
Kallare på natten .avfrostning troligen

Utloggad Jesperjeppe

SV: Heatforce inverter m45
« Svar #2 skrivet: juni 22, 2019, 18:32:23:23 »
Tror du det? Ska den alltså behöva låta så pass högt för avfrostningen?

Utloggad nyburjare

SV: Heatforce inverter m45
« Svar #3 skrivet: juni 22, 2019, 20:36:33:33 »
Högt är relativt, min låter mer vid avfrostning ,men inget som stör, den brummar lite och "vänder"

Stäng den på natten . är det kallt ger den ändå inte mkt värme, blir bara mkt frost på panelen

Tobbis

  • Gäst
Tobbis
SV: Heatforce inverter m45
« Svar #4 skrivet: augusti 05, 2019, 18:04:02:02 »
Även min HeatForce M45 började plötsligt att låta högre och vibrerande skallrigt under den 2a dagen i drift och det skedde då den kommit upp i önskad temperatur och det höll på en 20-30 minuter innan jag stängde av den.

Inte högt som generalras i lager eller dylikt men såpass att det inte lät som det ska, testade att ändra till "silence mode" men då blev det ännu högre ljud.

Spelade in ljudet och mailade butiken där jag köpte den och inväntar nu svar.

Jag tycker mig se ett samband med missljudet och att den går ner i varv vid önskad temp och då ökar gissningsvis vibrationerna och skallret ifall något där inne ligger mot exempelvis chassit och vibrerar.....

Återkommer när butiken gett sin expertgissning på missljudet och ifall det är läge för reklamation.

Riktigt irriterande oljud och man lär inte bli poppis i kvarteret om den ska låta såhär.

Det var för övrigt mitt på soliga dagen när det var uppåt 30° i luften.

Pumpens

  • Gäst
Pumpens
SV: Heatforce inverter m45
« Svar #5 skrivet: juni 07, 2021, 21:26:57:57 »
Fick ni ordning på detta, själv har jag en M36 som plötsligt har börja brumma (mitt på dagen) och skakar som bara den. Testat nu och ändra till silent mode utan någon skillnad, så startade om den.

Gäst 188

  • Gäst
Gäst 188
SV: Heatforce inverter m45
« Svar #6 skrivet: juni 07, 2021, 22:23:31:31 »
Hej,

Prova med att skruva av locket på aggregatet. Tryck på olika delar och lyssna. Ofta kan vibrationer uppstå. Har själv fått satt buntband/strippor på vissa delar för att få ner vibrationer.

För mig hjälpte detta.

Roger

Utloggad Pumpens

SV: Heatforce inverter m45
« Svar #7 skrivet: juni 08, 2021, 00:02:26:26 »
Tack ska testa detta  O0
Pool 6000 liter med M36 pump

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan